Alla inlägg under oktober 2009

Av Suzana - 31 oktober 2009 21:41

Först skulle sonen inte ut och gå "bus eller godis"..sen efter mycket och men när klockan närmade sig kl.20 då fick han för sig att han visst skulle ut..så det blev till att snabbsminka honom och slänga på honom en cape och hatt (inte allt för vackert men det är väl inte meningen heller..).. =) hehe.. 

Under tiden han var ute så slängde jag ihop en sats ögonmuffins..lite tradition här hemma så dom måste man bara baka till varje halloween..vad gör man inte för att göra barnen glad och nöjd..? =)

 

När sonen väl kom hem vid kl.21 tiden, så hade han fått ihop en hel del godis och 67kr..inte alls illa på en timme.. =)

 

    

Av Suzana - 31 oktober 2009 18:41

Har fixat lite på mitt armband ikväll..får jag säga det själv så tycker jag att det blir bättre och bättre.. =)

Vad tycker ni?

 

  

Av Suzana - 31 oktober 2009 16:24

Fick ett reklammail från bluebox.se idag och då det var ett tag sedan jag var in där och kollade så kunde jag ju inte låta bli att titta in..

Hittade en del kul..bla..

  

En perfekt julklapp till min svåger N som är tokig i allt som har med whiskey att göra..en strut med whiskey tryffel tror jag nog skall gå hem.. =)

 

  

En nyckelring perfekt till mitt fisketokiga ex.. =)

 

    

Åhh läckra krokar som jag själv gillar, får fynda secondhand och gren i skogen och spraymåla vit.. =)

 

Beställde det två översta sakerna, plus vanlig minchoklad i strut i julklapp till min svåger P och presentsnöre som det står "You are old" på, tyckte det var lite skoj =) hihi..

Några till julklappar avklarad då..

Av Suzana - 31 oktober 2009 15:29

Såg ännu en film igår också..blev lite besviken på denna komedi..trodde den skulle vara mycket bättre än den var.. Lite för halvseg för min smak, men men..får 2 poäng utav 5 möjliga i alla fall.. =)

 

  

Av Suzana - 31 oktober 2009 14:55

Blev en liten utflykt med minstingen idag..vi har ju nästan dagligen passerat en utav våra "sevärdeheter" här i byn..inte världen största stol (den finns i Italien tror jag..) men kanske Sveriges (plus en jätte bandyklubba och ett par skidor i matchande format, dessa är antagligen världens största i alla fall..hihi..)..och gossen har hela tiden pekat och velat komma närmare, så idag så bestämde vi oss att ta en sväng dit (gråkallt och mulet..men men..)..

 

Packade ner lite fika och fällen från igår och for dit.. Killen var snabb att klättra upp för trappen så det var nog lite spännande..blev inte bara en men flera ggr upp..

Vi fikade en liten stund innan vi huttrande kröp in i bilen igen..brr..vi får ta en ny sväng dit nästa sommar..kanske blir lite bättre bilder då också.. =)

 

Hittade ett öppet loppis på vägen hem också, så jag fyndade 2 emaljmuggar och ett sockerkar för 60kr tillsammans, fotobevis kommer senare.. =)

 

Nu är vi hemma igen..har ätit hämtpizza, nattat gossen middag och nu skall jag snart förbereda näst minsta sonen för att gå ut "bus eller godis".. Skall börja med att "tillverka" en godisbag (vette sjutton var den från alla andra år har tagit vägen..hmm..)..

 

    

Av Suzana - 31 oktober 2009 14:51

Igår kväll framför tv fick jag en sådan pyssel lust så jag påbörjade ett armband till mig själv..inspirerat utav beautifulwickedness söta armband som jag bloggade om tidigare i veckan, klicka på länken så kommer ni direkt dit.. =)

Nöjd så långt..letade fram ännu ett gäng pärlor idag som förhoppningsvis skall komma på plats under dagen.. =)

 

    

Av Suzana - 31 oktober 2009 14:47

Skulle väl egentligen lagt ut detta igår, men bra minne men kort så.. Bättre sent än aldrig! =)

Så Glad Halloween till er alla där ute i bloggvärlden!

 

  

Tyckte denna bild påminnde om en Blythe docka, google "fynd" naturligtvis =)

Av Suzana - 30 oktober 2009 16:33

Hittade en lite rolig seriestripp på google idag som jag tänkte dela med mig utav..ja rolig och rolig..hmm..tror att jag har fruktansvärt dålig humor..men men det får ni ta.. =) hihi..

 

Idag skall älsklingen, minstingen, näst äldsta sonen och hans far ockupera vardagsrummet och förvandlas till en tjoande hejaklack.. EIF´s (vårt bandylag..) match mot Sandviken direktsänds ikväll, kl. 19.. Så jag tänkte att jag skulle bege mig ner till min blivande ateelje och plocka lite..har jag tur så kanske jag kan få bärhjälp efter matchen och får ner min "billy" (inköpt på erikshjälpen för nån vecka sedan och sen dess blivit stående på altan..) dit så jag får ett bra ställe att förvara delar utav mina tyger (finns inte plats för alla någonstans..hihi..)..

 

Sen hoppas jag älsklingen är redo för lite fredagsmys..se någon bra film, mysa med en kopp varm te och kanske några mackor.. =)

 

  

Kanske kan bli lite utav denna vara ikväll oxå.. ;) hehe..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards