Alla inlägg under maj 2017

Av Suzana - 28 maj 2017 10:58

Har inte riktigt hunnit med bloggen den sista tiden...det har varit en massa runt omkring...stått på marknad och loppmarknad...påbörjade en kurs i bidrottningodling men hoppade av då kroppen/själen sa ifrån (struntar i många projekt pg utav detta just nu, balanserar hela tiden på kanten utav bra och dåligt...)...donar i trädgården...jobbar i min blivande ateljé...håller i självhushållningskurs...tar hand om vardagsbestyr...mm, mm...

 

Får väl ge er ett litet smakprov utav vad som händer i blivande ateljén...

 

   

 

...dom smutsiga mörkblårandiga tapeterna är inte så trista längre... ;) <3

Av Suzana - 11 maj 2017 14:11

Det går sakta men säkert framåt med växthuset...

Stommen är på plats och jag har börjat med att få ordning på "golvet" och ställa odlingslådorna på plats...

 

 

Skönt att man får en hjälpande hand när man behöver det...

 

   

...maken och min vän Lars ställde upp även denna gång <3

 

Nu planerar jag bara att stärka upp stommen på något bra sätt...plockat fram inspirations bilder från min lärare Anders fina växthus...lutar att det blir något liknande här...

 

       

 

Även google hade en del inspiration att erbjuda...

 

             

Av Suzana - 2 maj 2017 13:34

Upptäckte nyss att det ju är min bloggs 8-års dag idag, känns som att jag nyss startade bloggen men ack så fel jag hade där... ;)

 

<3 Så STORT GRATTIS TILL bloggen Krimskramsan IDAG!! <3

 

 

Hipp Hipp Hurra hurra Hurra hurra!! ;)



Av Suzana - 2 maj 2017 12:35

Den här veckan´s spartips blir helt enkelt som följande...

 

 

...att jag spar min energi till andra projekt och fortsätter med spartips igen senare i år när jag har mer tid för att fundera ut sådana igen... <3

 

Dagens projekt är nu istället:

 

Hur skall jag få detta stora "plockepinn" att bli ett tunnelväxthus på 8*3meter på egen hand...

 

   

...antagligen lönlöst att ens försöka så jag får vänta tills jag får bygghjälp, svårt när man bara är sååå sugen på att få upp det... ;)

 

Jaja jag får väl försöka göra som hönsen...

 

 

...och bara njuta utav det fina vädret en stund istället då <3

 

<3 Önskar er alla en fortsatt fin tisdag <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards