Alla inlägg under juli 2012

Av Suzana - 29 juli 2012 23:17

Idag har jag då suttit på södran igen..passade på att ha extraöppet nu när det är persmässhelgen här i byn med div uppträdande och andra jippon.. ;)


Mycket roligt folk som kom på besök..försäljningen blev hyfsad..

 

Och jag hann pyssla ihop en bunt med blomster hårspännen..virkade blommor av broderigarn och dekorerade med några fina knappar ur min samling..

 

 

 

..tycker dom blev riktigt söta om jag får säga det själv.. <3

 

 

 

Efter södran och lite mat i magen tog vi en liten skogstripp..målet var att plocka gula kantareller att ta med i gåva imorgon när jag och näst äldsta sonen skall fara till min goa vännina A med familj i Mora och hälsa på ett par dagar.. :)

 

 

 

Hittade en hyfsad mängd som jag roat mig med att rensa ikväll så att dom skall vara redo för avresa imorgon..

 

Nu dax att natta kudden så jag önskar er alla go vänner en god natts sömn och en trevlig fin ny vecka!! <3

Av Suzana - 28 juli 2012 21:23

Idag tog jag hem rulltårtorna ifrån södran..sockret hade smält och då vill jag inte sälja dom utan tar hem och bakar nya till morgondagen istället..stannade till på ica och köpte hem lite grädde och jordgubbar..

 

Och tada..det bidde bakelser till hela familjen..

 

 

 

..och lilltrollet tyckte tydligen att det var GALET GOTT!! ;) hihi..

 

 

 

Sen så har jag börjat brodera igen..skoj var ju ett tag sedan sist..lite planlöst..vad detta skall bli har jag ingen aning om ännu..

 

 

 

..men får väl bolla lite ideer med tjejen ifråga så får vi se vad det blir i slutändan.. ;)

 

 

 

Är extra nöjd med blomman..blir en lika fast spegelvänd i slutet utav namnet också.. =)

 

Imorgon har vi lite extra öppet på södran kl.11 till 16.

Välkommna!! <3

Av Suzana - 26 juli 2012 19:57

Ikväll har det varit crusing här i byn..alltid lika kul när det händer något och typ halva byns befolkning samlas efter långgatan för att studera alla dessa muskedunder som passerar i en jämn ström..dom flesta är väl inte såå speciella men den här t-forden ifrån 1926 blev helt klart min favorit..sååå läcker! Jag brukar inte gilla ombyggda bilar i vanliga fall, men denna var ju stört cool!! ;)

 

 

 

Spiderwomen åk eller?

Av Suzana - 26 juli 2012 17:56

Knappar är något som en "kappoman" som jag aldrig kan få nog utav..och dessa kan man ju ibland ha turen att hitta riktigt billigt på loppis..vad sägs om 10kr per rör?

 

Love it!! <3

 

   

Av Suzana - 25 juli 2012 20:00

Hade helt glömt bort och fotat ett utav dom favorit loppisfynd jag gjorde för en tid sen inne hos min kollega på södran..kom och tänka på det ikväll när jag i vanlig ordning bakade till södran imorgon..

 

Denna sötnos bor numera i mitt skafferi och då jag köper storpack och fyller på bakpulver och vaniljsocker så passar den mig perfekt..önskar nu bara att jag fick tag i en liknande burk till mitt vaniljsocker också.. ;) hihi..

 

 

 

Nu är allt fikabröd packeterat & klart och skall strax köras upp till södran.

Blev i alla fall ett gäng äppelrulltårtor, chokladbollar och kärleksmums gjorda ikväll, finns ork så bakar jag något mer imorgon kväll också..

Skall ha öppet tors- fred- lör- och söndag denna vecka! =)

Av Suzana - 24 juli 2012 17:28

Idag har vi roat oss i öjeparken halva dagen..

Började redan kl.10 med ett minikompiskalas för gossen.."lånade" ett bord i en vrå utav parken där vi "pyntade" med några ballonger och bullade upp med lite smått och gott..behöver ju inte vara så avancerat..barnen blir nöjda i alla fall..

 

Min goa vännina L med barn och svägerskan med dottra kom..mysigt! =)

 

 

 

Gossen fick skojiga paket..

 

 

 

..och alla barnen fick godispåse att ta med hem.. =)

 

Kl.11 avslutade vi kalaset och gick vidare in i parken där rädda barnen höll i jippot BARNENS DAG med massor utav skoj.. Gossen ville inte delta i allt men han var med på tipsrunda, fiskedamm (barnen fick pixi böcker, tusen ggr bättre än godis..), ansiktsmålning, ballongfigurer, fika, mm..

 

En mysig lyckat dag tyckte gossen! =)

 

 

 

   

Av Suzana - 23 juli 2012 18:39

Senaste dagarna har vi haft fullt upp..igår firade vi då lilltrollets 5års dag med släkt och familj..gossen fick massor utav fina presenter och var supernöjd med sin dag.. =)

 

 

Efter kalaset for vi till huset där vi spenderade resten av dagen..klippte gräs och röjde upp lite på tomten..tände i grilltunnan, grillade korv och myste.. <3

 

Även idag har vi spenderat nästan hela dagen vid huset..först for jag och älsklingen dit och letade/rensade efter loppissaker, mm i garaget..

Blev ett gäng kartonger som jag skall plocka upp, torka av och prismärka nån dag innan torsdag..

 

Sen for vi hem en sväng och hämtade barnen och lite annat..tillbaka till huset där vi tände i grilltunnan igen och denna gång var det kolbulle som stod på menyn..mums!! =)

 

 

 

 

 

 

 

Lilltrollet hade gärna ätit kolbulle 7 dagar i veckan om han fick..hihi..

 

Efter att vi var mätta och belåtna och hade plockat ihop allt så for vi förbi mina goa farföräldrar med den sista kolbullen..vet ju hur förtjust dom är i dessa.. =)

 

Dom blev jätteglada och mormor mumsade i sig sin del direkt.. ;) hihi..

 

 

 

Gotti gott! <3 

Av Suzana - 22 juli 2012 09:02

Idag säger vi GRATTIS till vår lilla trollunge som några dagar tidigare firar sin 5 års dag idag (han fyller egentligen 26:e)..himmel vad vår lilla "bebis" börjar bli stor..uj uj va gammal jag måste börja bli..nää så kan det ju inte vara..jag känner mig inte en dag över 20år i sinnet ju.. ;) hihi..

 

 

 

Nu dax att köra igång med tårt och chokladbolls bak..kl.14 börjar kalaset så lite att stå i nu.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards