Alla inlägg under augusti 2011

Av Suzana - 28 augusti 2011 09:56

..har jag haft fullt upp som vanligt..pyssel i ateljen och hemma..lingon och svamp plock..det vanliga hemma stöket..mm..

 

                        ..mycket ideer som snurrar i min skalle just nu..bara tid och ork som fattas.. =) hehe..

Av Suzana - 24 augusti 2011 20:23

..men rätt bra ändå..

Vi hade planerat att ta en tripp ut i lingonskogen idag och plocka lite..men orken satte stopp för älsklingen så vi tog en vilokväll..eller ja vilo och vilo..själv hastade jag ut i trädgården istället och plockade in en massa bär och gott från trädgården.. 

 

Blev saft och kräm gjord på rabarber och krusbär..mums!

 

 

Har mer rabarber kvar inne som skall få sällskap utav mer krusbär imorgon och så en del körsbär som också skall få bli saft..nya tag imorgon..då både lingonplock och saftkok..

Nu krypa upp i soffhörnan med virkning och filmmys med älsklingen.. <3

Av Suzana - 24 augusti 2011 12:31

Idag har jag haft en liten aha upplevelse..det var så det kunde vara ja..hmm..liksom.. Nu tror ni väl att jag fått en riktig knäpp och babblar i nattmössan men så är det inte så det så.. ;D hihi..

 

Idag är det andra dagen efter sommarlovets slut och jag har liksom "landat" i min egen lilla frihet igen..kände idag när jag lämnade minstingen på dagis..neeeej du j-vlar nu skall jag inte stressa igång med en massa måsten..bara ta dagen som den kommer och göra det som faller mig in..

 

Sagt och gjort..efter en snabbtur in på ica för att köpa hem mjölk till kidsen så gick jag hem i lugn och ro..blandade till en sats hennafärg..satte mig vid bärbara en stund och slötittade runt ibland mina favoritbloggar..

Slängde in hennan i håret (kan lova att jag var mer än lovligt gråhårig och trist nu..) och medans det verkade slängde jag ihop en rulltårta och en sats chokladbollar som skall få följa med ut i lingonskogen senare idag..

Duschade och njöt..blev längre än den vanliga 5 min snabbduschen som är standard annars kan jag lova..blev till och med en hårinpackning och kroppskrubb..det är jag verkligen INTE bortskämd med..

Upp och gav ansiktet en skrubbning och insmörjning också..misstänker att min kropp är i chocktillstånd nu..hehe..

 

Lite enkel "lunch" med te och macka i lugn och ro..en bibbe böcker som jag lånade på bibblan i all stress i måndags skymtar fram bakom..

 

  

 

..hmm..tror jag strax skall krypa upp i soffhörnan och virka några varv på min tokhalsduk i underbara färger som jag påbörjade i förrgår..blir glad av att bara titta på den..hmm eller så kanske jag skall lägga mig och vila en stund.. 

 

 


Dröjer någon timme till innan familjen stormar in här hemma..men jag har haft en helt underbar stund för mig själv..5 timmar utav frihet bara för mig själv..inget man är bortskämd med som flerbarns mamma..

Hunnit med mig själv idag och naturligtvis mycket annat..ja menar kan man tex hämta rena badlakan i tvättstugan utan att dra igång en maskin tvätt..eller gå in i duschen utan att få för sig att man skall spraya duschrummet med rengöringsmedel och skölja av innan man tar sin efterlängtade dusch..?..det finns det naturligtvis folk som kan, men jag är då inte en utav dom..men glad är jag ändå! =) hihi.. 


Ps. Jag bara måste få visa mitt senaste armband som jag faktiskt har sytt till mig själv..blev riktigt fint tycker jag..fotot gör det verligen inte rättvisa.. Ds.


 

Av Suzana - 22 augusti 2011 13:26

Senaste dagarna har det som vanligt varit fullt upp..bloggen har fått bli lidande, men hoppas på bättring..har i alla fall pysslat en hel del i ateljen..allt är inte klart dock så fler foton kommer senare..fyndat lite smått på erikshjälpen..plockat en massa lingon (125liter) och kämpat på med den vanliga vardagen..

 

             

 

Av Suzana - 17 augusti 2011 19:19

Ikväll har jag pysslat ihop en liten present som förhoppningsvis skall glädja en nybliven 10-årig tös imorgon när jag och lilltrollet skall dit på kalas..

 

  

 

Hello Kitty armband!

Blev riktigt sött enligt mig i alla fall..hmm kanske skall göra fler.. <3

 

  

 

Och en loppisfyndad docka i kanonskick..kör vidare på min plan med hemgjorda och loppisfyndade presenter..skonsammare för min stackars plånbok och framför allt för vår miljö.. =)

Av Suzana - 17 augusti 2011 12:43

Idag har jag hunnit med en snabbvända in på erikshjälpen innan älsklingen skulle till jobbet..lämnade in en pappkasse med saker och kom ut med en plastpåse med inte liiika mycket innehåll.. ;) hihi..

 

Blev mest pysselmaterial i vanlig ordning..

 

 

 

Läckra tyger..

    

 

 ..tråd, lila plast "bricka" och en tapetrulle..

 

..och till sist ännu en ram till mina ordspråkstavlor..105kr för allt tillsammans..

 

Jag är nöjd! =) 

Av Suzana - 15 augusti 2011 23:06

Måste ju bara ge er en närmare titt på den gamla ikeakatalogen jag fick med mig hem idag..

 

  

 

..på gamla goda 70-talet sålde ikea tydligen inte bara möbler..utan bla cyklar och takräcke till bilar..

 

 

 

..ljuvliga täcken..åhh vill ha!!..

    

 

..så läckert kök..

 

  

 

 ..och denna lampa med fablernas värld hade gärna fått flytta in i minstingens "drömrum" (kallar det drömrum då det inte verkar bli verklighet på myyyycket länge..)..så mycket nostalgi!! =) <3

 

 

Av Suzana - 15 augusti 2011 22:54

Idag när jag, älsklingen och lilltrollet låg och slappade lite på soffan ringde min goa mormor och berättade att det skulle finnas ett gäng bärlådor stående vid deras gamla hus och att vi fick dom om vi for dit och hämtade..självklart ville vi det då vi har lite problem med vart vi skall förvara alla lingon när dom ligger och eftermognar lite..problemet löst..

 

Sagt och gjort..vi packade in oss i gamla Bettan och hämtade upp mormor innan vi styrde kosan mot Vängsbo..

Där hittade vi hela 7 bärlådor så det var ju superduper kanonbra..sen ville mormor titta runt efter lite saker hon saknade i ladugården..

 

Och till min stora glädje så fick jag med mig lite gamla kläder som kommer få sätta "livet" till och bli till något nytt..


     

 ..en gammal ikea katalog ifrån 1971 (samma år som jag är född)..


 

 ..och en gammal länskarta som mormor hade i skolan..hon har skrivit Lena G i snirklig handstil längst upp.. <3



Jag bara älskar "allt" gammalt och det är så roligt med saker som har tillhört familjen och är fylld av minnen och historia.. <3    

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards