Alla inlägg under oktober 2013

Av Suzana - 31 oktober 2013 18:40

Önskar er alla en riktigt trevlig..

 

 

 

HALLOWEEN!

 

Själv skall jag nu packa det sista..imorgon bär det utav..

 

LÄNGTAR!! <3

 

Tyvärr så är väl en natt med den alltid lika skojiga resfebern att vänta..suck..hopplöst men inget att göra åt..

 

 

Av Suzana - 29 oktober 2013 20:09

Nu längtar jag helt enkelt galet mycket tills på fredag..och vad händer då då undrar ni kanske..JO då är det dags för nästa kursträff och denna gång kommer vi att hålla till på Österfärnebos folkhögskola..


Denna gång skall vi bla testa olika tekniker för att förädla och förvara grönsaker..och det jag är mest nyfiken på är hur man mjölksyrar grönsaker.. ;)

 

 

 

Har aldrig testat denna teknik eller för den delen smakat..så jag är verkligen nyfiken..

 

 

 

Nej nu måste jag sätta fart och läsa det sista och göra klart min sista hemuppgift..sen får fredagen komma!!

 

Längtar!! <3

Av Suzana - 27 oktober 2013 20:53

Idag blev det ännu ett biobesök för mig och lilltrollet..denna gång var det en nöjd gosse som lämnade biosalongen och besvikelsen efter filmen "flygplan" var som bortblåst..


Dagens film var inget mindre än..

 

TURBO

 

 

 

Och då både jag och trollet var mer än nöjda så får filmen 5 utav 5 möjliga stjärnor..

Toppbetyg med andra ord.. ;)

 

Och sen måste jag ju bara få visa vad min goa väninna A-L dök ner till lokalen med igår..hon hade förrådsstädning och av någon "underlig" anledning tänkte hon på mig när hon hittade en bunt med gamla Åter tidningar..

 

Jippi!

 

Tusen tack gumman!

Nu måste jag bara få till lite tid att läsa igenom dessa också..men men har en "massa" skolarbeta kvar att göra innan jag ens kan börja fundera på att göra något annat så dom får vänta lite..

 

Men det som väntar på något gott..

 

 

 

..väntar ju aldrig för länge eller hur var det nu igen.. ;)

Av Suzana - 26 oktober 2013 16:10

Lilltrollet blev helnöjd med sin trolldräkt som han hade till skolans halloweenfest i fredags.. =)

 

   

 

 

 

Toppen när man göra barnen nöjda utan att behöva lägga ut en krona.. ;)

Av Suzana - 23 oktober 2013 22:29

Det är mycket nu och dagarna tycks bara rusa förbi..men men så är det väl för alla mer eller mindre till och ifrån..


Men ibland måste man ju få ta pause i vardagens måsten och göra sånt man gillar och mår bra utav..därför har det blivit en del pysslande också.. <3

 

Förutom att "projekt piffa till vardagsrummet" pågår så har jag bla gjort klart gossens girlang beställning..

 

 

 

..och påbörjat ännu en som jag skall testa att sälja i lokalen sen..

 

 

 

Och då lilltrollet och hans klasskamrater skall klä ut sig och ha lite "halloweenfest" på fredag så har han satt sin kära mor i jobb med att sy en trolldräkt..

 

 

..kanske inte det snyggaste jag skapat..men men.. ;)

 

Sen hade bibblan äntligen fått in en bok jag väntat på länge nu idag..jippie..och inte nog med det..expressens "handarbete & pyssel" bilaga fanns i butikerna idag också.. <3

 

   

 

..så nu tänker jag läsa och njuta utav all inspiration.. <3

 

Ha det gott så länge go´vänner!! <3 <3

Av Suzana - 17 oktober 2013 21:33

Ikväll gick jag och såg filmen "Den gröna cykeln" med min goa väninna A-L..en riktigt sevärd film som jag verkligen rekommenderar..

 

Filmen är regisserad utav Saudiarabiens första kvinnliga regissör Haifaa Al Mansour och är deras bidrag till Oscarsgalan 2014.

 

 

 

Får ni chansen att se den så se den!!

 

Den får 4,5 stjärnor utav 5 möjliga utav mig. =)

Av Suzana - 16 oktober 2013 20:46

Nu har det varit tyst ett tag här på bloggen igen..tiden rusar och dagarna bara springer på..så tiden till att blogga har varit lika med noll..men här kommer i alla fall ett litet livstecken.. <3

 

Jag har fullt upp dagarna i ända..hem & familj, skola, körkort, trädgård, lokalen, mm..

 

Vill hinna med en massa "eget" pyssel också nu..inte bara beställningsjobb till höger och vänster så nu är bokhyllan´s makeover färdig och jag blev toknöjd!

 

 

 

Gossens godispappers girlang är snart klar..mm, mm.. =)

 

Idag blev det en snabbis in på erikshjälpen och inte kom jag tomhänt ut den här gången heller..

 

 

 

..allt för 55kr.

 

Nu dags att krypa upp i min soffhörna och virka några varv på rutor till en blivande babyfilt..högen med UFO´n måste helt klart minska.. ;)

Av Suzana - 8 oktober 2013 21:32

Nu när höstvindarna viner runt husknuten och regnet smattrar mot fönsterrutan så får jag bara en sån lust att boa in mig lite och göra om lite här hemma..vill ha mer färg och förändring.. =)


Så idag har jag påbörjat projekt "göra om lite" i vardagsrummet..

 

Fick överta en gammal hylla som goa Gittan på södran skulle kasta..

 

 

..tror nog att den kommer bli toppenfin med hjälpa av lite färg och några tapetbitar..

 

 

 

Rosa skall den bli <3

 

Blir nog bra eller vad tror ni?! =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards