Alla inlägg under februari 2015

Av Suzana - 17 februari 2015 06:23

I söndags var jag och lilltrollet en sväng till byns museum där det för dagen hölls en familjedag med forntids tema...


En kille från läns museum:et var där och visade bla upp div forntids fynd som barnen även fick hålla i och studera närmare och jag tror att lilltrollet inte tyckte att det var allt för tokigt då han höll ut i mer än två timmar...vilket ju är galet bra med tanke på att han alltid har myror i brallan!


Det berättades även sagor och sist men inte minst så fick vi prova på trådslöjd, riktigt skoj måste jag säga...tror att det kommer bli något både jag och gossen kommer prova på fler ggr...


 


Inte de snyggaste skapelserna kanske men det var skoj att testa och med lite övning så kan man med all säkerhet få till riktigt fina och användbara saker! =)


Annars rullar dagarna på här i vanlig ordning med div pyssel, vardagsbestyr och div annat...virkar bla vidare på ett litet lager med disktrasor, mm, mm...


 


Hur har er vecka sett ut så långt?

Av Suzana - 14 februari 2015 19:06

Idag har jag firat alla mina goa killar med en maffig Alla Hjärtans Dags tårta..."fuskbakad" med färdigköpta bottnar men men...


 


...den verkar ändå ha blivit godkänd då den gick åt som smör i solsken...


Köpte två paket tårtbottnar för att få lite höjd, varvade med hemkokt jordgubbssylt, vaniljkräm och mosade banan i flera lager och toppade sen allt med grädde och gelehallon.


MUMS!!


Tänkte sen bildbomba er lite med foton på saker jag pysslat med under min bloggfrånvaro...


                       


Bara att klicka på fotona så blir dom större! =)



Hmm sen vill jag gärna ha er hjälp.

Fick ett par kassar med gamla sängkläder utav min kära mor för en tid sedan..


 


...nu är frågan bara, vad skall jag hitta på med dessa...


Förslag?

Av Suzana - 8 februari 2015 20:21

Ikväll har jag och lilltrollet haft lite egentid och varit på bio och sett senaste Natt på museet filmen..


 


..helt klart en sevärd film som får betyg 5 utav 5 möjliga.


Rekomenderas! =)  



Av Suzana - 7 februari 2015 21:31

Tänkte att det kanske är dags för ett litet livstecken så att ni inte tror att jag har försvunnit från jordens yta eller något...


Ibland har man ju helt enkelt för mycket att stå i för att hinna med allt och just nu är jag inne i en sådan period...


Men lovar att jag snart skall komma tillbaka till blogglandia igen <3


 

(bildkälla: google)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards