Alla inlägg under januari 2018

Av Suzana - 19 januari 2018 19:52

Har gått på skattjakt här hemma på sistone för att kunna skapa lite inför Medeltidsveckan...har redan hittat en hel del...en del loppisfyndat, en del ärvt/fått från olika ställen, mm...

 

Har ju en hel del i mina gömmor så jag är rätt övertygad om att det inte kommer kosta mig en hel förmögenhet att skapa mina outfits...visar här en liten del av det jag hittat så långt...

 

 

 

       

 

Har testat att färga lite tyger också så jag kan få till den lite äldre looken på mina skapelser...

 

 

...sen var det ju rätt skoj också, tror jag skall testa rödbeta här näst... ;)

 

 

Det två lila tygen kommer jag antagligen använda till en medeltida inspirerad klänning och de gröna och bruna tyget planerar jag sy en väska utav...

 

     

 

 

Den här gamla handväskan jag haft i all evighet skall få sätta livet till och bli en bältesväska...

 

Sen har jag lånat en massa böcker från bibblan...

 

     

...ett litet axplock...

 

Jag har att göra om man säger så... ;)

Av Suzana - 19 januari 2018 18:43

I sommar skall jag göra något som jag velat göra så länge jag kan komma ihåg...nämnligen besöka Medeltidsveckan i Visby!! Skall bli så himla skoj!!

Kommer att bo hos en familj jag lärt känna genom fb och det gemensamma medeltidsintresset...skall bli så spännande!

 

Kommer att behöva medeltida/vikinga inspirerade kläder, mm...orken att göra så mycket ännu finns ju inte men jag kan drömma, planera och leta inspiration och så...

 

Blir antagligen fler än en outfit innan det är färdigt...

 

 

Vikinga inspirerat

         

 

 

 

...och/eller...

 

 

Medeltida

       

 

       

 

Finns massor fint att inspireras utav och just nu samlar jag material för fullt då jag vill köra med återbruk så långt det bara går och hoppas kunna köpa lite olika mönster bara ekonomin tillåter så jag kan testa att sy lite.

 

ÅH skall bli SÅ himla SPÄNNANDE!!

 

 

Av Suzana - 17 januari 2018 21:37

Vet att det var ett tag sedan jag gjorde något inlägg här på bloggen, men har känt mig mer död än levande en längre tid nu...så allt går sakta sakta med mycket vila där i mellan...

 

Men tänkte slänga upp ett inlägg med lite bilder på Barbiehusets utveckling...ja jag är fortfarande inte klar med det men shit happens och nu är det som det är med det...

 

Sovrummet är det rum som jag snart är klar med i alla fall...gardinerna skall upp och lite annat småpynt skall bli klart men annars så får det duga...

 

 

 

       

 

...kämpar på med målningen i köket ännu...

 

 

 

...och typ en miljon andra småsaker jag vill få gjort och så utsidan på själva huset då...men tiden får utvisa när jag blir klar...

 

<3 Hoppas att allt är bra med er alla goa bloggvänner <3 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards