Alla inlägg under september 2017

Av Suzana - 29 september 2017 20:44

Har nu landat hemma igen efter ett par dagars inspirations resa till Skattungbyn med en massa klokskap, nya ideér och godis för ögat i bagaget...

Bara älskar att resa till Skattungbyn och träffa dessa härliga öppna och inspirerande människor, jag kommer alltid hem med en massa nya ideér och tankar... <3

 

Denna resa toppades även utav en dagstripp till Stjärnsund där dom kommit långt med att bygga upp ett mindre permakultur kollektivt boende med många fina människor...

Då det var en inpulsivresa så det blev ingen riktig guidad tur runt området denna gång men Snälla Fanny med sin son Sam förbarmade sig ändå över oss och visade runt lite och sen gick vi ju även på egen upptäcksfärd så det var ändå en riktigt givande resa...

 

 

(Fanny och Sam)

 

Bildbombning från Stjärnsund...

 

                        

 

(Klicka på bilderna om ni vill se dom större)

 

<3 Mycket inspiration att smälta <3

 

Nu krypa upp i min soffhörna med virkning och en kopp te och samla energi inför morgondagen som kommer innebära en massa flytta från loppislokalen, plock och don här hemma, ta hand om lite skörd, mm...arbetslös blir jag aldrig... ;) <3

Av Suzana - 25 september 2017 22:26

Just nu är mitt liv lite som det är...balanserar på knivsudden och är nära den berömda väggen ena stunden och nästa så är jag lite piggare och passar då på att få saker gjorda...bloggen har dock blivit lidande då den inte är "livsnödvändig" på så sätt som mycket annat i mitt liv är...men tänker försöka åtminstone få in något livstecken då och då så jag lovar att bloggen inte kommer dö ut i alla fall... <3

 

Mitt vagnsprojekt går mycket långsamt framåt och jag kommer nog inte hinna så mycket mer innan vintern som det känns just nu i alla fall...

 

 

Den har fått regnskydd och jag har börjat riva ut allt som är dåligt...men med värk och oändlig trötthet i kropp och själ så går det inte undan precis...men skam den som ger sig...

   

Har genom en "skänk och tigg" annons på fb börjat få tag i en del återbruks byggmaterial som jag nu skall samla på hög tills det behövs...riktigt skoj <3

 

Försöker ta hand om det som trädgården gett också och då den solfattiga sommaren genererade galet mycket gröna tomater som inte riktigt vill mogna klart så exprimenterar jag och provar olika recept på gröna tomater...

Farmor´s inlagda såklart och nyheten för mig som mjölksyrade bla...

 

 

 

 

Skall leta ett recept på marmelad med gröna tomater också...hm vad mer kan man hitta på?

<3 Förslag mottages tacksamt <3

 

Aja, det var ett litet livstecken i alla fall!

Händer mycket i mitt liv just nu...bla stänger jag min loppisbutik för gott...men mer om det en annan dag...

 

Ha det gott!!

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards