Alla inlägg under juni 2015

Av Suzana - 19 juni 2015 00:11

Senaste dagarna har jag mått och mår skit, en person (nämner inga namn...) har helt plötsligt börjat trakassera mig inne på fb...helt oprovocerat...fattar inte varför en del måste spy galla över andra för att själv hävda sig...antar att hen har dåligt självförtroende och tror sig behöva förstöra mellan mig och en utav mina vänner för att kunna ha en fungerande relation med denne...sjukt...jag har gråtit, varit arg...bitit ihop och inte försökt sänka mig till hen´s botten nivå...


Men nu får det vara nog...energitjuvar skall man inte ge det dom vill ha!! =(


Nej, nu till något roligare...


Har tagit en liten tur till erikshjälpen i onsdags och fyndade även denna gång lite smått och gott...

Bla en söt vattenkanna och ett par fina vinglas som jag planerar att använda som vardags vattenglas (alla behöver vi lite guldkant på vardagen eller hur..?)...


 


...en låda för en guld tia med olika garner i fick också följa med hem...väl hemma när jag öppnade lådan så hittade jag även en liten bonus, en söt liten fällkniv...


   


...och så blev det lite tillskott i min pez samling, bara älskar dessa små "figurer"...


 


Har ni gjort några roliga fynd på sistone?


Jobbar även vidare med att göra plats i frysen för årets kommande skörd så det har blivit både saftkok och pajbak...


 


...rabarber och krusbär är en oslagbar kombo i saft!

MUMS!!


Nej nu natta kudden och försöka tänka bara positiva tankar...

<3 Sköt om er go´vänner <3 

Av Suzana - 14 juni 2015 17:45

Projekt hitte på mat fortgår, alltså man skall hitta på "ny" mat utav de som man redan har hemma i kyl/frys/skafferi...och denna gång fick det bli en fläskfile gryta...


Inte alls så tokigt...


 


Skivade och brynde färsk fläskfile.

Pytsade i en burk champinjoner och några buketter broccoli.

Kryddade med salt, peppar, vitlökspulver och lökpulver.

Pudrade på lite vetemjöl innan jag hällde på lite mjölk, en skvätt grädde och ett par matskedar cream fraich.

Koka ihop allt på svag värme.


Serverade med ris. 

Av Suzana - 13 juni 2015 17:34

Livet rullar på i vanlig ordning trots att saknaden efter min älskade tös är stor... <3


Trädgårdsstök med div projekt som bla. insektshotell och kryddträdgård är på G... 


 


       


Även inomhus händer det saker, bakar och testar nya recept...


 


 


...kokar både gran och maskrossirap...


 


Pysslar på...broderar bla på en bonad som goa L har beställt upp till Mittjas vallen...


 


Lilltrollet och näst yngsta sonen har fått sommarlov...


 


Och idag var jag på Elin Unnes föredrag om hennes bok: The secret gardener...


 


..helt suvuränt föredrag, mycket intressant! Kunde inte låta bli att investera i en singnerad upplaga utav hennes bok... Skoj!! =)


 


Hur har er vecka sett ut? =)


Av Suzana - 11 juni 2015 10:16

Idag försvann min älskade vackra Mira in i katthimmelen... <3


 


Jag kommer sakna dig så himla mycket gumman, men nu slipper du lida mer... <3


 


   


 


 


<3 Vila i frid <3

Av Suzana - 7 juni 2015 18:03

ÄNTLIGEN!


Har vädret tillåtit en del trädgårdsstök...har fått en del utav gräsmattan klippt utav maken och därmed gräsklipp till mina odlingar...


 


...passade även på att trycka ner ett gång odlingskupor utav petflaskor och plocka in ett gäng maskrosor som skall bli till sirap...


 


Maken fick dock tvärt avbryta sitt klippande när han helt plötsligt upptäckte ett par bisvärmar som tillfälligt hade bosatt sig i grannens vinbärsbuskar...


 

(Glömde fota den lilla så det här är bara den ena lite större...) 


Så nu har halva dagen gått åt till att ringa på hjälp (hade inga lediga kupor hemma...) och sen fånga in svärmen/svärmarna och stoppa ner i nya kupan...något jag/vi har gjort i tre omgångar innan vi nu gett upp för dagen...återstår att se imorgon om vi verkligen fått med drottningen...


 


   


Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag nu förhoppningsvis har två producerande bisamhällen! =)


Hoppas på fint väder imorgon också så jag kan fortsätta trädgårdsstöka...blev ju inte riktigt så mycket som jag tänkt gjort idag...


<3 Hoppas att ni också haft en fin söndag! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards