Alla inlägg under februari 2013

Av Suzana - 28 februari 2013 19:49

Idag har det blivit en del bakat till södran..så nu hoppas jag verkligen att det skall komma en del fika sugna kunder imorgon.. ;)

 

 

 

   

 

Har även hunnit få lite fler fröer i jorden..ett litet skojigt set med kryddfröer, "jordbricket" och pappkrukor köptes för en billig peng på ikea förra veckan..

 

 

 

Citronmeliss, persilja och oregano..hoppas nu att det skall växa så det knakar.. <3

 

Nej nu dags att stoppa lilltrollet i säng och sen hoppas jag på lite egentid innan John Blund kommer på besök. =)

Av Suzana - 27 februari 2013 15:24

Äntligen har jag fått tummen ur och fått en del fröer och pelargonskott i jorden.. <3

 

Med hjälp utav två 5kronors konsoller från ikea, en brädsnutt och en bit vaxduk som fanns i mina gömmor som fick sovrumsfönstret ett nytt uppdrag som "drivhus"..

 

 

 

Mårbacka pelargonskott som jag fått utav en go tjej uppe på södran..kommer både pryda min trädgård och fungera som gå bort presenter..

 

 

 

..skoj att testa lite nya sorters frön..

Av Suzana - 26 februari 2013 18:07

Sakta men säkert tar min blivande pysselvrå form..den är långt ifrån klar..men vart efter att jag hittar passade "saker" i mina gömmor så blir det bättre och bättre.. =)

 

 

 

   

 

Nyklädd anslagstavla kommer förutom att rymma en massa inspirerande bilder..få agera hem åt delar utav min samling utav gamla vackra broscher också.. <3

Av Suzana - 25 februari 2013 10:09

Ja då har bloggen fått vila några dagar igen..men det är väl så ibland att livet kommer i mellan och genererar tidsbrist.. ;)


Här kommer nu i alla fall visa ett litet livstecken med en bunt bilder på lite pyssel som blivit klart på sistone..

 

       

 

Lekkuber (..ett par på beställning och den med lejon på fick min söta systerdotter som fyllde 1år igår..), födelsedagsväska (..till barnens kusindotter som jag fyllde med loppisfyndad leksaksmat..blev poppis..), ännu en nalle blompinne, pixi väskor (..på beställning och till södran..) och sist men inte minst ännu ett armband..

 

   

 

..pyssel är skoj! Speciellt när det uppskattas utav andra.. <3

 

Och sen bilder på en stolt liten kille som stakat sig genom barn wasan som dagis hade i fredags och fick guldmedalj.. <3

 

   

Av Suzana - 19 februari 2013 18:21

Då har man varit till bibblan och haft pysselstund med en bunt goa ungar..var riktigt skoj och skaparlusten var stor.. =)

Verkar som mitt "tema" tittskåp gick hem och som tack för hjälpen fick jag en fin inspirerande pysselbok och ett presentkort på bio..

Jippi! Superskoj med fina presenter och en trevlig stund! =) <3

 

 

 

Av Suzana - 19 februari 2013 10:05

Kom just på att jag inte har bloggat något om helgens "bravader".. =) hihi..

Helgen på södran flöt på bra och jag hade goa lavendelskorpan som sällskapsdam båda dagarna, så himla skoj! <3

Då vi bubblar på så blir det inte allt för mycket jobb gjort alla gånger..men hann i alla fall laga jeans åt äldsta sonen, sy ett par beställda lekkuber och plocka ihop material till kvällens barnpysseltimme som jag skall hålla i..mm.. =)

 

Och då jag tycks ha fått dille på att virka blompinnar så har det blivit några till och fler är på G.. ;)

 

   

 

"Måste" leta tag i mer fluffgarn (har ideer för bla gult garn..)..de garner jag virkad utav nu är sådana jag hittat i mina gömmor..likaså stoppning, pärlor och dekorband..bara blompinnar som har behövts införskaffas.. =)

 

Och nu till mina funderingar där jag skulle vilja ha lite tips och råd utav er mina goa bloggvänner.. <3

 

Har ett trist gammalt vitrinskåp som jag planerar att måla och fixa till..men nu har jag även börjat funderat på om jag skall ta bort "krönlisten" (eller va sjutton kantlisten längst upp på skåpet heter..)..tror det skulle kunna bli riktigt snyggt eller vad säger ni? =)

 

 

 

Ignorera gärna stöket på fotot.. =) hihi..

Av Suzana - 18 februari 2013 14:58

..ett mönster på en enkel förklädesklänning..

Snart fyller min söta systerdotter hela 1år och jag skulle vilja sy en skojig klänning utav färgglada tyger till henne..jag är ingen hejare på detta med att sy barnkläder..men vill bara sååå gärna lära mig.. =)

 

 

 

    

     

 

(Bildkälla: google)

Av Suzana - 14 februari 2013 22:28

Ikväll har det blivit bakat i vanlig ordning..förutom vaniljbullar och chokladbollar till södran imorgon så slängde jag ihop några Alla Hjärtans Dags bakelser till mina hemmaboende gossar.. <3

 

 

 

Inga skönheter men dom smakade i alla fall bra.. ;)

 

 

 

Tur att jag får bakhjälp till södran numera så jag slipper slita hund varje vecka.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards