Alla inlägg under juli 2014

Av Suzana - 29 juli 2014 17:41

Känner mig så rik varje gång jag går ut i trädgården och tar in en egenproducerad helt giftfri gurk..mumsar i mig en solvarm tomat direkt från busken eller som idag då jag plocka in ännu mer bär att lägga i frysen..


 


..i väntande på svalare väder så man orkar sylta och safta..


<3 Äkta rikedom sitter inte i hur mycket pengar du har på banken..äkta rikedom är så mycket mer.. <3

Av Suzana - 28 juli 2014 19:40

..nu när vi äntligen har sol och värme i vårt avlånga land..men nu börjar det verkligen bli helt olidligt med denna hetta..i trädgården går det åt massor av vatten (..så det är tur att vi har en egen brunn att ta bevattningsvatten ur..) och likaså här inne..

Och mat det är verkligen inte det första man orkar tänka på när svettet rinner och man bara vill ligga och slöa..så just nu mer eller mindre lever jag på turkisk youghurt, frukt/bär med lite ringlad honung över..


 


..gott och svalkande.. <3


Vad äter ni i hettan?

Av Suzana - 28 juli 2014 16:04

Den sista juli stänger Mittjasvallen för denna gång och därför skyndade vi dit för ett sista besök idag jag, älsklingen och lilltrollet..


       


Vi längtar redan till nästa sommar.. <3

Av Suzana - 27 juli 2014 15:01

Speed dejting har man ju hört talas om men kanske inte speed barnkalas..pg av hettan bestämde jag att köra ett snabb kalas på en timme..allt för att barnen inte skulle drabbas utav värmeslag i hettan..


Direkt barnen kom körde jag ansiktsmålning på de barn som ville medans maken bar ut fikat jag förberett..och sedan medans barnen fikade så förberedde jag skattjakt..


Jag snålade verkligen inte när jag skapade skattkistan, bling bling i massor.. ;)


 


Skatten bestod utav godispåsar..


 


Sen blev det fri lek och glassätning fram tills att barnen blev upphämtad och vuxenfikat startade och alla vuxna och andra som inte var bjuden på "barnkalas" fick komma och stilla sitt fikasug.. ;) 




Av oss fick han ett xbox 360 och några spel..


 


..allt köpt beg via fb.


 


Sydde även en påse utav loppisfyndat tyg att samla gossens skylandersfigurer i.. 



 


..han har redan beställt ännu en till andra figurer han fick under dagen.. =) 


Av Suzana - 24 juli 2014 22:50

Det är bråda dagar just nu..lilltrollet fyller ju 7år på lördag, men då värmen varit/är så tryckande så har orken till bakning och städning bara inte infunnit sig..

Så senaste dagarna har jag tvingat mig själv att ta tag i det hela..idag har jag bla bakat chokladsnittar, chokladbollar och bullar..


 


Bara att fortsätta dona imorgon.. <3

Av Suzana - 22 juli 2014 17:35

Igår avverkade vi då vårt andra besök till Leksand sommarland för i år..den här gången med min näst yngsta son och makens äldsta..


Tror grabbarna blev nöjd med sin dag och efter 5 timmar med bad och lek gav vi upp och styrde hemåt..


     


Snacka om att jag är helt döslut utav värmen nu..ORKADE bara besöka ett loppis på vägen hem..och det säger inte lite det.. ;)

Av Suzana - 20 juli 2014 19:42

Ikväll har jag och näst äldsta sonen varit iväg till Öjeparken och tittat på Stånk Tommy och hans glada gäng..sonen fixade friplåtar då han ju numera också tillhör detta glada gäng och håller som bäst på att spela in ännu en Småstadsliv film med dom.. *stolt mamma*


Det blev många glada skratt kan jag avslöja..


 


..så om ett gott skratt verkligen förlänger livet så kommer jag leva många många år till.. ;)

Av Suzana - 19 juli 2014 18:59

Bara älskar att sy dessa fåglar, behöver ju inga maskiner utan syr dom helt för hand och försöker därför hela tiden hitta på lite nya användnings områden för dom.


Denna gång har jag sytt en bunt barnvagns "hängen".. =)


 


..har sytt fler men har inte hunnit fota alla än.. ;)



 


Inte så tokiga eller vad säger ni?

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards