Alla inlägg under oktober 2017

Av Suzana - 30 oktober 2017 21:40

 

 

Kom att tänka på när jag kikade på vilka inlägg jag tidigare gjort om mina kanske lite "udda intressen" som bla prepping och dumpster diving, att jag även hade tänkt blogga om mitt "intresse" Furgal living...men då kom jag även att tänka på att hela min blogg ju faktisk avspeglar detta ämne...

 

För er som inte är så insatt i ämnet så innebär det att man bla lever snålt, ta till vara på, inte köper dyrt, nytt, mm i onödan, lagar, skapar själv, osv...

 

   

Men nu har jag bloggat om det i alla fall och för den som är intresserad utav att få veta mer så finns bla ett oändligt antal videos i ämnet inne på You tube, intressant ämne och alltid lär man sig något nytt tips som man kanske inte visste eller hade tänkt på. =)

 

 

 

 

Av Suzana - 29 oktober 2017 15:44

När man som jag just nu inte är super super pigg och inte orkar ta tag i så många större projekt så blir det lätt att jag sitter och letar inspiration och ideér inne på internet och denna gång blev det lite inspirationsbilder till mitt kommande tiny house bygge som jag hoppas skall ta fart på allvar till våren igen. <3

 

Funderar på hur jag vill att både in och utsida skall se ut...

 

 

Finns så mycket att se och inspireras utav... 

       

...en del galna ideér men även sådana som man skulle kunna tänkas förverkliga...


             

   

 

Jag fortsätter drömma vidare, samla material, jobbar på att bli friskare och starkare igen och

önskar er alla en fortsatt fin söndag! <3

Av Suzana - 28 oktober 2017 14:28

Efter mycket väntan så kom då de två sista avslutande böckerna i två bokserier som jag nu läst och älskat, lite vemodigt att det inte blir några fler böcker, men men...

 

Hur som helst så rekomenderar jag verkligen Emma Hambergs Rosengädda serie...där vi får följa Tessan och hennes liv som bla leder henne till vackra Rosengädda, kärleken...

 

Och Camilla Davidssons böcker om Emma, hennes vandring i Caminon och hennes sökande efter kärlek, lycka och meningen med livet...  

 

<3 Helt underbara böcker som gör att man verkligen mår bra och läser sista bladet med ett leende på läpparna <3

Av Suzana - 26 oktober 2017 14:32

Livet rullar på i sakta mak...jag försöker leva dag för dag och ta dagen som den kommer med alla krämpor, måsten, glädjeämnen, osv...

 

Är trött, sliten till tusen och har en värk från h-vete men är ändå vid gott mod <3

 

 

 

Vintern närmar sig med stormsteg och ute tar kylan över mer och mer...

 

 

...grymt vackert <3

 

 

Förödande för min kropp dock så nu är det inomhuspyssel som gäller även om det får bli i små doser...värmen är dyr så den får vi inte slösa på inomhus heller...

Men det händer i alla fall lite i taget i mitt blivande craft room, även om det blev riktigt kaos där inne nu när jag tömde loppisbutiken också...men det går åt rätt håll så jag försöker hålla humöret uppe...

 

  

(tapetserade en fönsterhylla)

 

...snart dags att stå på Jössebo julmarknad (11nov) så jag pysslar på lite tills dess också och hoppas på att få något sålt, julklappspengar behövs ju nu också...

 

Men först skall jag ner till Örebro över dagen och hälsa på denna goding som fyller 1år den 5nov...

 

 

...självklart vill farmor vara på plats och fira honom så nu bakar jag, fyller i frysen och fixar med några småpresenter till lillprinsen <3 

 

<3 Hoppas att ni alla har en toppenfin vecka! <3

  

Av Suzana - 7 oktober 2017 18:34

Idag har jag en sån där dag när jag inte orkar någonting alls...skulle ha stått på loppmarknad i Runemo och sålt idag men då kroppen strejkar mer om mer så fick jag lov att ställa in...

 

 

 

Vaknade i morse med förutom den vanliga värken från h-vete, tröttheten som gör att jag bara vill sova, mm...nu även med feber och en dunderförkylning...

Antar att kroppen kände sig tvungen att riktigt sätta ner foten för att jag skulle lyssna och stanna upp...

 

Ja ja...så idag har jag suttit parkerad i soffan mest hela dagen...

 

<3 Hoppas att ni haft en bättre dag <3

Av Suzana - 6 oktober 2017 10:47

Bara måste visa denna underbara bild som sonen tagit på mitt söta barnbarn León!! <3

 

 

 

<3 Så himla toksöt unge!! <3

 

Längtar tills jag får råd att resa ner och krama om honom igen...med lite tur kanske jag kan fara ner och fira gossens ett års dag i november <3

 

Håll tummarna!!

Av Suzana - 6 oktober 2017 08:18

Hm jag försöker ju lära mig åtminstone en ny ätbar "växt" varje år och då vi nyss haft en liten svampkurs med ett par utav kursarna och då fick vi bla stifta bekantskap med matsvampen blåmusseron...

 

 

 

 

...och nu har jag hittat en bunt fina svampar i min kompost...

Hm men nu är frågan om det verkligen är blåmusseron...växtplats stämmer...utseendet stämmer (enligt mig...)...sporerna är vita...

 

 

...åh hatar att vara osäker...

 

   

...någon som är duktig på svamp som kan svara mig?

Av Suzana - 4 oktober 2017 21:57

Det var det det...

Idag så sa jag då hejdå till min lilla loppisbutik för gott...städade ur det sista och lämnade in nyckel...

 

 

Både vemodigt och skönt på samma gång...älskar att jobba med loppisförsäljning, träffa en massa nya människor, vara social...men min hälsa måste få komma i första hand och just nu känns detta som rätt beslut...

 

 

 

Nu ser jag fram emot att ta det lugnare och se vad framtiden har i sitt sköte... <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards