Alla inlägg under oktober 2011

Av Suzana - 31 oktober 2011 12:29

Imorgon tänker jag släppa alla måsten för ett tag och ta med mig dom två yngsta sönerna, vänninan med barn och bege mig till detta..

 

  

 

Nu gäller det bara att leta fram lite "skräp" att ta med..har ju varit duktig att källsortera så jag får se hur mycket som finns kvar här hemma men det får bli de det blir..

 

Hmm älsklingen var busig igår och tjuvfotade mig..mindre smickrande bild på mig och vackra kissekatten Mira i min röriga kökshörna..men men..här är jag.. =)

 

 

Av Suzana - 31 oktober 2011 09:11

Som ni kanske märkt så har det varit lite tyst här inne ett tag..men just nu har jag lite utav energitorsk och därför har bloggen blivit lidande..

Men lovar att komma tillbaka så snart det lugnar sig lite med flytta ur huset, allt extra i vardagen, pyssel till div julmarknader, mm..


 

(bild lånad ifrån google)

Av Suzana - 27 oktober 2011 19:50

Sakta men säkert blir div pryttlar klar till blivande 12-åringens kalas..några godisburkar är klar (..resten ligger på sida i väntan på att muttrarna som jag limmat skall torka fast..) och ett par toarulle mumier som agerar "kalasinbjudan fodral" (..skall bli fler bara fler toarullar blir tomma här hemma..)..

 

Gossen verkar nöjd med mina skapelser så långt.. =) 

 

 

 

Och "häxbryggden" hänger på tork tills vidare.. ;)

Av Suzana - 27 oktober 2011 16:23

Här är det fullt upp hela dagarna..förutom det vanliga med vardagen, flytt, julmarknadspyssel, mm..så försöker jag klämma in lite kalasförberedelser också..

 

Försöker i första hand använda saker jag har hemma eller köpa secondhand..

 

Ett gäng glasburkar..

 

  

 

..lite grundfärg..

 

   

 

..lite grön färg, tygtrasor, lim och svart färg..

 

      

 

..nu fattas bara lite dekor så skall godisburkarna barnen får med sig hem efter kalaset vara färdig..ja förutom att dom skall innehålla godis också då.. =P hihi..

 

På spisen står denna "häxbryggd" och drar..

 

    

 

..vad den skall vara till får ni senare..lite hemlisar måste man ju få ha.. ;) hehe..

Av Suzana - 26 oktober 2011 15:09

Idag har det hunnit bli en del loppisfyndande..

Först blev det en snabb sväng med goa A till erikshjälpen och innan jag hämtade lilltrollet ifrån dagis så hann jag upp en sväng till södran också..


Dagens skörd bestod bla utav en bunt "pryttlar" som kommer komma till användning på olika vis vid det kommande kalaset 14:e november.. 


 

 

..en 10kr´s ask med pärlor och en 5kr pezgubbe till en supernöjd liten 4 åring som just nu ääälskar att pärla..


 


..lite allt möjligt skoj till mamma blev det också..bla inspirerande "bok", visp i min favoritdesign (älskar formen på dessa gamla vispar, dom ligger skönt i handen på något vis..), ljushållare (funkar bra till kommande jul blomster arrangemang som jag brukar ge bort i juletid..), en fisk (..tokinköp..men kanske kan passa i någon tokig julklapp till någon utav våra fiskegalna släktingar tex..hihi..)..

 

  


..plus lite "mamma pynt"..diadem, hårspänne och ett par broscher för en billig slant..


 


Och som alltid kan jag ju inte låta bli att släpa hem billigt pysselmaterial..

 

 


..kommer alltid till användning nån gång eller hur? =)


Nån mer som fyndat idag?  

Av Suzana - 24 oktober 2011 22:15

..skoj inspiration som jag hittat på google.. =)

 

             

 

Oj oj vad man kan hitta på.. =) hihi..

Av Suzana - 24 oktober 2011 14:29

Näst yngsta gossen fyller 12år den 14:e november och i vanlig ordning vill han ha födelsedagsfest med halloween tema..som den snälla mor jag är så ställer jag väl som vanligt upp på detta trots att det kräver sjukt mycket extra jobb ifrån min sida..


Här kommer lite bilder ur inspirations bildbanken jag sparat på mig ifrån google..

 

                                

 

..fler tips på billiga, inte allt för tidskrävande, roliga ideer mottages tacksamt! =)

 

 

Dessa söta brownis kanske man skall fixa ihop till lilla julafton 23:e december..ser dom inte läckra ut så säg? =)

Av Suzana - 23 oktober 2011 19:18

Igår satt jag en stund på södran..hade inte ro i kroppen att sitta kvar hela tiden då jag känner stress inför att tömma huset och få ordning här i lägenheten..men några timmar blev det i alla fall..

 

Fick upp Helena Kursulas läckra väskor på trådrullekrokarna jag hade pysslat ihop speciellt för hennes väskor..

 

    


Den uppmärksamma ser att inte alla väskor finns med på bilden..en utav dom har redan adopterats och fått ett permanent hem här hos mig..gissa vilken.. ;) hihi..

 

Ett flock fåglar som söker sittpinne har börjat bilda hög på mitt pysselbord..några till så skall jag börja fixa med pinnar så dom alla får sin egen "boplats"..

 

  

 

Sen har jag testat att återbrukat ett gäng läskflaske korkar och skapat ett gäng finger nåldynor..roligt och enkelt sätt att ta till vara på dessa plastkorkar..

 

Söt eller hur? =)

   

Nu dax att springa ner 4 våningar (..för typ 17:e gången ikväll..) för att kolla till tvätten i tvättstugan..inget tvivel om att man får motion i vardagen i alla fall.. =) skrattar..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards