Alla inlägg under mars 2010

Av Suzana - 31 mars 2010 09:13

Bättre sent än aldrig..såg en film med älsklingen i helgen och tänkte att jag kanske skulle ha lagt ut den bland mina filmtips..

 

Denna film " The men who stare at goats" var nog en utav dom knäppaste filmer jag har sett.. Kanonbra skådisar men helvrickad handling i filmen..

Jag och älsklingen ger den 0,5 utav 5 möjliga stjärnor..


  


Av Suzana - 28 mars 2010 20:19

Idag har jag och min älskade syster yster varit hos katterna på djurskyddet igen, finns så många goa kissekatter där som längtar efter egna kärleksfulla hem..man blir så glad varje gång en utav katterna får flytta "hemifrån" till sin egen familj..

 

Men så länge dom bor hos oss så gör vi naturligtvis vårt bästa för att dom skall ha det så bra som möjligt.. =)

 

Var med och stöd oss du med..pengar behövs alltid och än mer frivilliga som kan hjälpa till på katthemmet..vi är en liten styrka som får jobba häcken av oss nu för att täcka upp..en stor kram till gotjejen som jobbar där mest..hon vet vem hon är så jag nämner inga namn.. Kraaaam på dig gumman! Du gör ett toppenjobb!

 

  

Vill du bli medlem eller ge en gåva är vårt Pg: 268562-6

Medlemsavgift:

Familj: 200:-

Enskild: 150:-

Ungdom under 18år: 75:-

 

0278-331 90

Akuta ärenden! 070-3028006

 
 


Av Suzana - 28 mars 2010 19:14

Igår kväll hann jag och älsklingen se ännu en film.. "Did you hear about the Morgans"..

Filmen var en aningens seg, men den var ändå rätt sevärd..

Vi ger den 2,5 utav 5 möjliga stjärnor =)


  

Av Suzana - 27 mars 2010 19:24

Idag har jag, älsklingen och minstingen varit en sväng ner till Bollnäs.. Det började med att jag fick reda på att mina kära systrar med söner skulle till buspalatset och leka och då tänkte jag att varför inte passa på att åka dit så lillen får leka av sig med sina kusiner ett tag..så sagt och gjort vi slängde oss i bilen och for ner vi med.. =)

Minstingen hade jätteskoj och fick ut en massa energi..så efter ett par timmar var han redo för att åka hem..

På hemvägen svängde vi in på max och åt en snabblunch och jag lyckades tigga till mig en sväng till erikshjälpen.. ;) hehe..

 

Såg massor utav läckra textiler där men lyckades avrunda dom till två tygstycken och ett örngott..

  

..ett par bokstavs "scabloner" fick följa med hem..

   

..likaså en gammal vacker spegelskiva att ställa något fint på.. 

86kr fick jag böta för allt detta.. =) 


Av Suzana - 27 mars 2010 19:17

Hann in en sväng på röda korset igår på jakt efter fler kaffekoppar..fann inga koppar men lite annat kul..bla.en söt liten kyckling "vas"..

  

..ett par "plåt påfåglar" att hänga på väggen..

..och en liten söt rådjurstavla..

   

Kom ut 35kr fattigare men glad i hågen..

Hmm blir väl till att kitscha till dom med lite glada färger kanske eller så landar några utav dom ute på tradera, vi får se.. =)  

Av Suzana - 27 mars 2010 16:29

Ännu en underbar webbutik är Afroart.se..där kan man snacka om vackra saker i återbruk..

Vad sägs om en påskhöna i plastpåsar och ståltråd?

  

Eller en fotoram utav gammalt oljefat..

  

Annars kanske en oljelampa utav gamla plåtburkar faller i smaken.. =)

  

Av Suzana - 27 mars 2010 16:09

Har tittat runt lite bland olika webbutiker och kan inte låta bli att tipsa om butiken Anyhow.se igen..dom har sååå himla mycket läckert och fint!

Bla. dessa supersöta dockor vid namn Sonny angels som är en version utav Kewpie eller QP: en karaktär som skapades utav Rose O´Neill för ca 100år sedan..hmm undrar om inte den lilla charmiga dockan jag köpte på erikshjälpen för ett tag sedan är en Kewpie? =)

    

 

Eller vad tror ni?

  

Av Suzana - 26 mars 2010 20:14

Då var det dax..lite pirr i magen..var till Bollnäs en sväng förrgår och passade då på att titta in hos Birgitta som äger Bia´s sömnad..där visade jag skissen på min brudklänning..lämnade 10 meter vinröd sammets velor..tittade på fodertyg och spets..

Så nu har jag bara att vänta och se när hon hör utav sig för första prövningen..åhh bröllopet börjar kännas mer och mer verkligt! =) <3

 

Spännande spännade!! <3

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards