Alla inlägg under december 2011

Av Suzana - 30 december 2011 23:50

Har länge funderat på att sälja iväg ett gäng klänningar från min samling utav gamla fina vintagekläder..såna jag inte tror att jag någonsin kommer att "krympa i" tex..


Har fått tummen ur och plockat ihop 8 klänningar och en kjol så långt..nu skall jag bara få tummen ur och få ut dom på tradera också..ni får hjälpa mig på traven..behöver juh verkligen få in pengar nu..

 

Litet smakprov..tror ni att dessa är säljbara? =)

 

   

Av Suzana - 30 december 2011 21:15

Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte riktigt haft tiden att pyssla till lillgossens egna lilla "rum"..det har mest varit stillastående och mitt dåliga samvete har bara växt och växt..men vad skulle jag ha gjort när dygnens alla timmar inte riktigt vill räcka till..inte orken heller för den delen..


Men nu har jag smygstartat lite smått i alla fall..dom senaste kvällarna så har jag pysslat och donat ihop en lampskärm till honom..elen skall komma dit under kvällen också så får den komma på plats imorgon..

 

En av dom första dagarna jag bodde här i lägenheten så snubblade jag över en gammal lampskärm nere i grovsoprummet..sunkigt tyg och trasig sladd..

 

Men bara man tog bort det gamla tyget och lekte med lite matt trasor så blev den så här snygg! =)

 

   

 

Fixa dit lite ny el så blir den som ny..tror nog gossen skall bli nöjd..

 

(..har funderat på att pynta den lite mer men får se..)

Av Suzana - 30 december 2011 19:27

Vill önska alla mina goa bloggvänner ett riktigt Gott Nytt År!!


  


Hoppas att ni får en mysig kväll imorgon och att ert 2012 börjar bra.. <3


Kraaaaaam

Sanna

Av Suzana - 28 december 2011 21:04

Idag tog jag och älsklingen en sväng till erikshjälpen för att lämna in lite kläder och böcker..när vi ändå var där kunde jag ju bara inte undvika att ta en snabbsväng och spana lite också..efter en liten stund kom jag ut 27 kr fattigare men ack sååå pirrigt glad och nöjd..


Bara kolla in mina fynd..7kr för en ljuvlig fiskmobil (den räknades tydligen till julsakerna så därför fick jag den till halva priset..)..

 

  

 

..svårt att få till en riktigt bra bild men ändå..

 

     

 

..förvånad att den var i så bra skick då den var nertryckt i denna ljuvliga orginalask så fiskdelar stack ut lite här och var runt om..

 

    

 

Nästa underbara fynd var denna vackra bricka för en 10:a..en riktigt gör mig glad bricka och rejält stor..ca 40*40cm..

 

  

 

..sist men inte minst fick denna ursöta lilla julstrumpa följa med hem också den för en guldpeng..

 

Hur nöjd som helst med mina fynd! <3

 

  

 

Ikväll har jag annars gett mig i kast med att göra lite udda broscher..vet inte om jag är nöjd med dom eller inte ännu..men skall leta fatt i broschnålar imorgon så dom får väl ligga och "mogna" på tills dess så får vi se vad jag tycker om dom då..

 

 

Av Suzana - 28 december 2011 12:21

Det känns lite märkligt..ovant liksom..förra året vid den här tiden hade jag storlek 54 i byxor och jag vet inte hur många XL på överdelar..nu glider jag utan problem i storlek 44 och L..

 

3 mars är det 1år sedan min vikt op..kroppen har krymt grymt men i min skalle är jag fortfarande fet..tar nog ett tag att "hinna fatta" skulle jag tro..hajar fortfarande till när jag passerar en spegel.. =D skratt..


Men ack så skönt är det..orkar juh så mycket mer idag.. <3


Skall presentera riktiga före och efter bilder såsmåningom..

 

Men dessa bilder kanske ger ett litet hum i alla fall..

 

December 2010


   


Oktober 2011

 

  

    


+ minus några kilon till sedan i oktober.. =)

Av Suzana - 26 december 2011 15:03

Bättre begagnat kråkslott till salu..!! ;)

 

Nejdå skojar bara..nu är mitt mysiga älskade hus än en gång ute på marknaden..har prissänkt det rejält så nu får ni hålla tummarna för att jag får det sålt och att vår ekonomi skall kunna komma på fötter igen.. <3

 

  


Av Suzana - 26 december 2011 14:52

Jag måste ha varit grymt snäll i år igen..fick en massa fina klappar..bla denna supersöta loppis kissekatt utav min goa älskling..

 

  

 

Och jag har inte bara fått klappar på själva julafton..förra veckan dök det in mycket fint också..

Bla så skickade rara Erry mig denna fina klapp i förväg..

 

Tack goa snälla du! Bara älskar det supersöta blocket och kortet..

 

  

 

Och min rara vännina L som sett min önskelista här på bloggen dök in en kväll med denna lilla pärla inslagen i en fin klapp..

Åhh va lycklig jag är som har så många rara goa vänner som tänker på mig..tack än en gång!! <3

 

 

Av Suzana - 26 december 2011 14:14

En godfortsättning önskar jag er alla goa bloggvänner..hoppas att ni alla haft en toppenfin jul så långt..


Min jul har varit tipp topp..full rulle hela tiden så nu är jag rätt utmattad men ack så nöjd.. =)

 

Har blivit en massa julmys med tjocka släkten..startade med lilla julafton på fredagen med alla våra barn, min goa mormor, mina fina svärföräldrar, min näst äldsta sons snälla far och äldsta sonens söta flickvän..

 

Vi fikade, bytte julklappar och hade det trevligt innan vi packade in älsklingens äldsta söner i bilen och körde dom ner till sin mamma i Enköping..

När vi lämnat av dom så blev det inköpt ett par sista minuten klappar och lite fika innan vi styrde gamla Bettan norrut igen..fläckvis snorhalt och dimmigt men hem kom vi helskinnad på småtimmarna..

 

Själva julafton startade vi kl.15 hos min goa mor och tjocka släkten..med Kalle Ankas jul på tv, god mat, julklappsutdelning och trevlig samvaro..

Direkt därifrån ut till älsklingens sida av tjocka släkten..med en massa babbel och mys, ännu fler julklappar och julfika..

Hemma sent om sides igen och vi ramlade alla i säng.. ;) hehe..

 

Juldagen började med en sovmorgon ända till halv elva..blev helt chockad när lilltrollet behagade sova såå länge en gång..

Sen åkte vi hem till goa svägerskan A med familj för att äta julmats rester och umgås lite..alltid lika trevligt och därifrån for vi hem mätt och belåten och vilade magen inför ett biobesök med filmen:

 

 

 

Helt klart sevärd!

Jag och älsklingen tänkte att det skulle vara mysigt att göra något på tu man hand..lite komiskt dock att typ halva släkten satt i biosalongen bara.. ;) hihi..

 

Direkt därifrån for vi hem och hämtade upp lilltrollet och barnvakten och for tillbaka till svägerskan A igen för lite kvällsfika med glögg, julgottis, mm..

 

Idag bestämde vi oss för en riktig hemmadag..plocka och pyssla lite här hemma..har bokat tvättstugan..skönt att få lite ordning här hemma igen.. <3

 

Hur har er jul sett ut?


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards