Alla inlägg under april 2010

Av Suzana - 30 april 2010 14:26

Idag har jag, älsklingen och minstingen varit en sväng till mina goa morföräldrar och hälsat på..mormor ringde och ville att jag skulle komma förbi och kolla på en massa tygstuvar om det var något jag gillade och som ni nog förstår så var det MASSOR som jag gillade och plockade med hem för rensning..fick även med en massa kläder som jag skall gå sortera och skicka en del till erikshjälpen, spara en del och kasta en del..mycket att göra men hemskt kul att få ta över så mycket pysselmaterial så det är bara kul! =)

 

Och sist men inte minst fick jag titta på denna klenod:

 

År 1891 gifte sig min mormors farmor i denna underbara bröllopskappa..om jag hade kommit i den så hade jag lätt lånat den till mitt bröllop men jag är ju inte liten och smärt så det är kört..men vacker är den! =)

 

Här poserar min goa mormor i den.. <3

 

  

 

Titta på tapeten i bakgrunden..lite småläcker tapet..hmm minns jag inte helt galet så tapetserade dom om här i finrummet nån gång på 80-talet..

 

Och min goa moster H slank också lätt in i kappan..hehe..

 

  

 

Hon har en förmåga att blunda på alla foton och denna gång var inte heller ett undantag.. =) hihi..

 

Kappan kommer ev mormor att donera till Edsbyns museum..jag hoppas att hon gör det så många kan få njuta utav detta hantverk.. =)

Av Suzana - 30 april 2010 09:45

Jag blir sååå himla arg och irriterad..bor man på en liten ort så får man väl kanske ta det att det sprids en massa skitsnack om en..

Fick ett sms från en bekant igår som ställde frågan -"När kommer storken.." då han hade fått höra utav 3 personer här i byn att dom minnsan visste att jag är gravid..mycket märkligt..min älskling har "offrat" sig och sett till att vi inte kommer få några fler barn för min hälsas skull (det kallar jag äkta kärlek!) och då jag nu inte ens har en tanke på att vara otrogen mot mannen i mitt liv så är det ju praktiskt omöjligt för mig att bli gravid..

 

Mitt svar blir jag är INTE gravid utan jag är bara FET! Något jag är smärtsamt medveten om..men tack för att ni påpekar det..för ve om jag skulle låta bli att tänka på det en dag!

 

Nej gott folk (om man nu kan kalla folk som sprider dynga för gott folk..) kolla upp FAKTA innan ni börjar prata bakom ryggen på folk..skitsnack kommer alltid fram och det SÅRAR!

 

  

Arg som ett bi! ¤#*%¤#

Av Suzana - 30 april 2010 09:31

Igår tog jag och min älskade syster yster med våra små gogossar och for en sväng till buspalatset i Bollnäs.. =)

Pojkarna har det ju superkul där och jag och syster satt och fikade och pratade lite strunt (när vi inte turades om att gå på affärer i samma hus som där buset pågick..)..bara såå mysigt att umgås och slappna av och vara sig själv med någon som känner en utan och innan =)

 

Älskar dig syster yster! <3

 

  

Kusinerna bus i full action..sånt här "litet" duplo lego skulle man kanske ha hemma.. =)

Av Suzana - 29 april 2010 09:15

Påbörjade projekt lampskärm i igår med att klä stommen med bomullsband..lite pillrigt men gick rätt fort ändå tycker jag..

 

  

 

Sen tog jag ett gammalt tyg och gjorde en enkel mall som jag sen klapp efter när jag vågade mig på att sätta saxen i det underbara tyget som jag köpte hos goa Gitte..

 

  

 

Efter det nålade jag fast tyget lite lätt vid stommen..

 

  

 

Och sist men inte minst så sydda jag då fast tyget..

 

  

 

Nån som kan det här med att "klä om" lampstommar som kan säga om det ser ut som om jag gör hyfsat rätt eller om det är tokfel? Tacksam för kommentarer! =)

Av Suzana - 28 april 2010 18:33

Fick en liten utmaning utav goa Lycke idag som jag antog direkt..hon ville se hur det ser ut inne i mitt skafferi..inte mycket att se men här kommer några bilder i alla fall.. =)

 

      

 

Ja nu vet ni hur det ser ut inne i mitt skafferi..känner sig någon manad att hänga på och anta utmaningen så gör gärna det.. =)

 


Av Suzana - 28 april 2010 14:14

Igår kväll när minstingen hade somnat så var jag helt slut men ändå pockade pyssellusten på..så jag tog de saker som redan var framme (hade lust att påbörja en lampskärm men orken fanns ju inte till och plocka fram saker såå..) och skapade ännu ett litet armband..allt material utom "låset" är sånt som jag köpt/fått utav goa Gitte..hon har ju sååå mycket roligt till salu i sin butik!

Och just nu har hon en driv med 10-25% rabatt på sakerna som hon har ute på tradera, fyndläge alltså gott folk! =)

 

    

 

När jag satt där och pysslade som bäst dök näst äldsta sonen ner och ville slutföra ett litet pyssel han hade på G han också..

Så med lite hjälp utav sin överlyckliga mor (älskar när barnen vill lära sig nya pysselsaker..) så fick han då klart sin nyckelring alá svampen i Supermario..

Riktigt söt tycker då jag! =)


    

Av Suzana - 27 april 2010 14:26

Idag har min brevlåda fullkomligt svämmat över utav rolig post! Fick bla. tapter som jag bytt till mig från gotjejerna Erry och Lotten, kolla in alla dessa skönheter! =)

              

Man kan inte bli annat än lycklig!! 

 

Fick även denna utav Erry..tror att det är en bit pappersduk..underbara färger hur som helst! =) 

 

Sen hade jag även fått ett STORT paket från goa Gitte som innehöll lampmaterialet jag beställt..

 

Lånade dessa två foton inne hos Gitte, fick inte till några bra bilder när jag försökte fota min lampstommar..fattas bild på en men dessa skönheter har jag i alla fall hemma nu.. =)  


Sen gav jag Gitte fria händer att plocka ihop övrigt material och jag är då bara sååå nöjd med det hon sänt mig.. titta bara vilka läckra tyger och band! 

    

 

Nu kliar det i pysselnerven så jag skall börja titta närmare på lampskärmarna nu.. =) hihi..

Av Suzana - 26 april 2010 13:30

Som ni nog redan listat ut så kunde jag ju inte genomföra en loppis städning utan att komma hem med någonting..så även denna gång..att jag köpte en kaffekopp till bröllopet avslöjade jag ju redan i förra inlägget..sen blev det ett gammalt rivjärn som antagligen skall få "nytt liv" som en fönsterlampa i köket, en plånbok modell större och så dessa då..jag får aldrig nog..kan man få nog?

Nej det tror jag inte..knappar i överflöd skall man ha.. =) hihi..

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards