Alla inlägg under augusti 2014

Av Suzana - 31 augusti 2014 14:04

Här är det fullt upp dagarna i ända..skördar och pysslar på här hemma..


Gul lök har fått flytta in under källartrappen..hoppas att den skall hålla sig bra där..


 


   


Äpplen blir till både mos och paj..


 


 


Förväller och tar till vara på spenat och annat gott som nu hamnar i frysen..


 


<3 MUMS!! <3


Och varje gång jag går in med trädgårdens skatter så sneglar jag på den naturliga slänten bakom huset där jag hemskt gärna skulle vilja gräva ur och bygga en jordkällare i anknytning till husets källare..


 


<3 Drömmer vidare <3


Av Suzana - 22 augusti 2014 22:49

Idag gjorde jag en djupdykning i min lapplåda, skramlade ihop div material köpt på olika loppisar genom åren och sydde mig ett litet "skyddsfodral" till min lilla läsplatta..blev inte alls så tokigt.. <3


   


<3 Äkta Krimskramsan style <3


Så nu kan platta följa med mig i säkert förvar i helgen! ;)

Av Suzana - 18 augusti 2014 15:39

All tid går åt till pyssel, trädgårdsstök och livet i övrigt..


Första skoldagen är avklarad, verkar gå smärtfritt..åtminstone för barnen..mamman har hela dagen känt sig lite "förvirrad och handlingsförlamad"..tar ju lite tid att vänja sig vid en "massa" egentid igen..


Pysslar för fullt med div beställningar och till Långheds marknad som jag skall stå på första helgen i september..


 

Ryktpåse.


   


Namn vimpelraddor.


 


Pixiväskor i massor.


Och i helgen är det dags för ännu en skolhelg, längtar efter att få träffa alla goa kurskamrater igen..sen träffas vi en sista gång i september för avslutning..


Oj va snabbt ett år går! 



Av Suzana - 11 augusti 2014 18:57

Jag vet att det inte händer så mycket här inne på bloggen nu för tiden..men det betyder inte att jag ligger på latsidan..nej tvärtom..har fullt upp dagarna i ända..


Tar till vara det som trädgård och moder jord ger..


   


..försöker hinna med att njuta utav sommarvärmen med div utflykter och andra äventyr..


 


 


..har haft en "massa" kalas med allt vad det innebär..


..haft extraöppet i loppis ateeljen..


..mm, mm..


Levt mitt liv helt enkelt! ;)

Av Suzana - 7 augusti 2014 21:45

Idag for vi till Voxna herrgård där nyaste Småstads filmen håller på att spelas in för att hämta upp vår lilla filmstjärna och nyblivna 20-åring..


 


Stor kille med STORA framtidsplaner inom filmbranschen..


   


<3 Grattis på 20-års dagen mammas Go´kille!! <3

Av Suzana - 2 augusti 2014 16:28

Igår fyllde min äldsta son hela 24år..himmel känns ju som igår som han kom till världen..


<3 Än en gÅnG StoRT GRAtTiS Min GoA "LiLLKillE"!! <3


 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards