Alla inlägg under augusti 2013

Av Suzana - 27 augusti 2013 17:12

Inspiration.. <3

 

 

 

       

 

 

 

   

 

Av Suzana - 27 augusti 2013 14:24

Överraskade lilltrollet lite idag när jag hämtade honom ifrån förskolan.. ;)

 

Hade fått ett ryck att plocka fram cykeln som jag fått ärva av min goa mormor för en massa herrans år sedan..och sonen som idag för andra gången i sitt liv sett sin mor på en cykel blev glatt överraskad av mitt tilltag..så nu har jag tänkt pimpa cykeln Alá Krimskramsan och försöka mig på att cykla lite oftare med gossen (..jag brukar ju föredra att promenera men vad gör man inte för dom små liven..).. <3

 

 

 

Dammade av en MASSA spindelnät, oljade kedjan och pumpade däcken idag..så nu funkar den att cykla på men skojigare skulle den ju helt klart kunna se ut eller hur? ;)

Av Suzana - 26 augusti 2013 22:42

Just nu är det såna tider..tider när man helt enkelt inte har tid att sitta vid datan och blogga så mycket..


Förutom det som vardagarna i vanlig ordning består utav går dagarna bla. åt till att ta hand om moder naturs generösa gåvor..

Idag har jag bla rensat en massa lingon..

 

 

 

..och kokat lingonsylt och lingondricka så det stått härliga till.. <3

 

Imorgon blir det till att leverera sylt hem till dom två äldsta sönerna (och även ladda deras frysar med rensade lingon..så nu kommer dom ha lingonsylt närmaste året i alla fall..) och en burk sylt och en flaska lingondricka till min goa mormor..

Hmm tror hon skall få lite blåbär också så hon kan koka en av sina favoriter: blåbärsgröt!! ;)

 

Och när jag inte fyller på i våra "matförråd" så pysslar jag på..så snart kommer bla. Björnkramen Doris få flytta hemifrån och förhoppningsvis glädja något "behövande barn".. <3

 

Men snart mycket snart lovar jag att bli en flitigare bloggare igen! <3

Av Suzana - 21 augusti 2013 11:03

Full rulle mest hela dagarna här i vanlig ordning..först travar man iväg med lilltrollet till förskolan innan man tar tag i vardagens alla bestyr..

 

Igår sydde jag klart en beställd namnvimpelradda som jag hoppas skall falla beställaren i smaken..

 

 

..rosa och vitt till en rar liten tös som skall döpas i helgen.

 

Sen fick jag lust att springa in en snabbis på centrum cafeèts loppis och kom ut med en tunika till mig själv för 30kr och ett par "vintage" barnplagg för en guldpeng som jag tänker använda till "mönster" till ett par kommande framtida projekt..  <3

 

 

 

Och idag har jag så här långt roat mig med att koka supergod rabarber och krusbärssaft..mums!!

 

Vad skall en hemma mamma med för "mycket" nyfunnen "fritid" göra..haha..

Ovant att ha barnen i skolan igen..nej vadå.. ;)

Av Suzana - 18 augusti 2013 18:35

Nej nu är det dags..inte en sekund för tidigt..


Jag tänker ge mig i kast med att försöka ta körkort..är döless och vill inte längre behöva vara så beroende utav älsklingen eller någon annan när jag vill ut i skog och mark..till loppisar..till vänner..sjukhusbesök, mm..


Har redan skickat efter och betalat för ett körkortstillstånd och på tisdag skall jag gå handledarutbildning och göra syntest..

Skall försöka hitta körkortsteori böcker begagnat och sen får vi se vad nästa steg blir..men nu är jag på G i alla fall!! =)

 

 

Av Suzana - 14 augusti 2013 22:15

Åhh jag bara älskar hösten och trots att jag är helt slutkörd både fysiskt och psykiskt så bara kan jag inte låta bli att likt en ekorre samla och samla och fylla på i matförrådet inför den kalla vintern.. <3

 

Har blivit ett par turer till skogen den här veckan..kolla till lingonen och så..

 

Resultrerade bla i en smarrig kantarellsås..

 

 

 

..och blåbärsgröt till dagens mellis..

 

 

 

MUMS!!

 

Har ju fått zucchini utav både goa Susanne och syster ysters svärföräldrar..

Har mycket kvar men än så länge har det blivit både en toppengod gryta och en inläggning som skall vara god som tillbehör till både kött, fisk och fågel..

 

   

 

Blev även en sväng ut i trädgården ikväll..så nu finns det 4 liter körsbär och ett par liter svartvinbär till i frysen i väntan på att lusten för syltning och saftning skall infinna sig nästa gång.. =)

 

 

 

Och så måste jag stolt få visa upp resultatet utav mina duktiga pullors hårda arbete..får dagligen 1-3ägg nu och detta är den första sockerkakan jag bakat med deras ägg..

 

Den smakade ljuvligt!!

Egen "skörd" smakar absolut bäst..<3

 

 

 

Nej nu dags att ta en natta macka med smörstekta kantareller innan det blir sängläge..

Natti natti och imorgon LOVAR jag att ta det liite lugnare.. <3

Av Suzana - 14 augusti 2013 14:56

Kryper ofta upp i min soffhörna numera pg av värk och grym trötthet..har försökt dra ner på tempot men har i vanlig ordning misslyckats rätt rejält.. =/

 

Men att pyssla är ju lite som terapi för mig så för att få en lugn stund då och då så har jag bla roat mig med "mitt" projekt Björnkramar.. <3

 

Sakta men säkert får björn nr 1 en fin garderob och div tillbehör som är på G..

 

 

När hon går ut i skogen för att plocka bär och svamp..som hon älskar..så tar hon sin lilla korg (som skall få bla kantareller av cerenitlera..), sveper sin värmande sjal om axlarna och drar på sig sin färgglada varma mössa..(hmm måste fixa stövlar också..)..

 

   

..men sen när hon vill vara festfin en vacker sommarkväll så tar hon sin fina blomsterprydda hatt och spetskofta.. <3

 

Nu försöker jag bara klura ut ett bra namn till denna färgglada spralliga lilla tjej..några förslag? =)

Av Suzana - 11 augusti 2013 14:07

Idag har vi fått tillökning i familjen..hämtade nämnligen hem två fina maranhönor till..<3

 

Dessa har mina äldsta sönerna fått namnge så det blev en Zelda och en Zonic..

 

 

(Uppfödarens foto)

 

Zonic är så här vackert grå/blå och Zelda som är mer likt min maranhöna Demon är nästan helsvart.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards