Alla inlägg under juli 2011

Av Suzana - 31 juli 2011 14:47

Idag har Mittjas vallen öppet sista dagen för i år och jag, älsklingen och lilltrollet kunde ju bara inte strunta i vår söndagstradition att åka dit..önskar att dom kunde ha öppet lite längre..älskar att besöka denna vackra fäbovall..

Men men vi får hoppas att dom håller öppet även nästa år.. <3

 

         

Minstingen saknar redan Nemo och önskar att vi kunde ha tagit med honom hem.. <3

Av Suzana - 30 juli 2011 19:53

Senaste dagarna har jag tokskapat fåglar..så himla kul..

 

  

 

..dom får bo på både pinne och tråd..

   

 

 ..dessa två små sötnosar har redan fått ett eget hem..

 

  

 

 ..och dessa på tråd är jag grymt sugen på att ta hem och behålla..men än så länge får dom stanna i ateljen..

 

    

 

Även dessa två små fjäderfän har redan fått nytt hem..dom var beställd utav goa Gun och kommer antagligen hamna i någon utav hennes vackra trådskapelser.. 

 

På södran har ju ett gäng hantverkare hyrt ett rum i en månad..dom har sålt massor utav fint hantverk och en del loppis saker..där fanns bla denna lilla fulsöta skapelse som har jag tittat på flera ggr under denna månad och idag på deras sista dag kunde jag bara inte låta bli att ge den lilla "fulingen" ett permanent hem..5kr och han står nu och håller ett vakande öga på ateljen åt mig.. ;) hihi..

 

  

 

Idag efter att jag hade varit en stund och pysslat i ateljen så for jag, älsklingen och lilltrollet ut på en skogstripp..

 

Skulle hämta sand till mitt kvällsprojekt (betonggjutning) och titta till lingontillgången..

Som vanligt kunde jag ju inte låta bli att leta lite efter skogens gula guld heller och kom därför hem med lite mer än 2 liter kantareller..mums!!

 

 

Och sen vi kom hem så har jag då lekt lite med betong..äntligen fått tummen ur och testat att bla göra ett fågelbad med ett utav våra STORA rabarberblad, något jag tänkt göra i fleeeera år men aldrig kommit mig för..bilder på resultatet kommer väl om ett par dagar..

 

OM dom blir bra vill säga.. =) hihi..

Av Suzana - 27 juli 2011 20:07

Idag har vi hunnit med en liten tur ut i skogen igen..älskar att vara ute i skog och mark..idag letade vi än en gång efter skogens gula guld kantareller och denna gång gick det betydligt mycket bättre..

 

Ca 5,5 liter närmare bestämt..

 

 

 

..några trattisar fick också följa med i farten..

 

    

 

 ..nu har jag rensat..fryst in det mesta..gjort underbar kantarellsås till kött och klyftpotatis och sparat lite i en skål till en smarrig macka senare ikväll..

 

 

 

..frågan är bara vad jag skall göra med mina trattisar..men ja ja.. =)

 

   

Av Suzana - 27 juli 2011 19:44

Efter äventyret till Furuviks nöjespark igår så passade jag på att besöka ett utav mina favoritloppisar på hemvägen.. <3

 

Hittade som vanligt en massa fint..

 

 

 

  ..porslin till kakfat och ljusstakar och ett par fulsöta figurer..

 

  

 

 ..2 godisskålar i pressglas, en rulle dekorplast och tre skedar..

 

  

 

..ett gäng söta småkläder i underbara tyger..

 

  

 

..ett ljuvligt badlakan i perfekt skick..

 

 

 

..och sist men inte minst en ljuvlig tygstuv och tre söta grytlappar..ALLT för den ringa summan utav 130kr..tokbilligt!! =) 

Av Suzana - 26 juli 2011 18:52

Idag har då jag, älsklingen och lillkillen varit en dagstur till Furuvik nöjespark strax utanför Gävle..minstingen har njutit i fulla drag utav allt nytt och spännande..firade hans "riktiga" 4års dag idag med denna "lilla" tur och med ett litet tänt ljus i en kanelbulle..

 

GraTTiS MamMas GoKillE!! <3

 

                

 

VILL HA!! =) hihi..

Lite renovering och den skulle bli perfekt här på vår gård..

 

   

Tror lilltrollet kommer leva länge på minnet utav denna dag.. =)

Av Suzana - 25 juli 2011 20:53

..i min lilla atelje..eller ja det kunde det ha varit om mina senaste skapelser hade varit äkta vara..men nu får jag nöja mig med att dom är små färgklickar som lyser upp lite.. =)

 

     

 

Av Suzana - 24 juli 2011 15:36

GRATTIS lilltrollet!!! <3 

 

Idag firar vi då minstingens fyra års dag..han fyller egentligen år på tisdag men då så mycket folk är borta på olika semestertrippar då så tog vi det idag istället..

 

..han verkar inte allt för besviken för att han får fira lite tidigare.. =)

 

Blev kalas i parken idag som planerat..vi hade tur med vädret och hade upphåll under största delen utav kalaset..

Vi tog med ett litet partytält, dekorerade med ballonger och "lånade" ett parkbord..

Bullade upp med en massa gott..gossen fick massor utav roliga leksaker..han och gästerna verkade nöjda..

 

       

 

På tisdag skall det firas lite mer, då far vi med lillgossen till Furuviks nöjespark över dagen..

SKOJ!! ;) 

Av Suzana - 23 juli 2011 22:02

Idag har det mesta handlat om kalas förberedelser men även bio..tiden jag spenderade på södran idag resulterade bla. i en vimpelradda till minstingen (han har länge önskat sig en egen och spiderman ligger högt upp på idollistan så..) med spiderman tryck..

 

  

 

 ..hoppas att han skall bli nöjd..

 

Imorgon skall jag baka ett gäng muffins och dekorera lite också är det tänkt så jag pysslade ihop ett gäng "vimplar" till dessa också..är det kalas så är det! =)

 

 

Då regnet har pissat ner hela dagen och grillinvigningen har fått skjutas fram på obestämd tid så bestämde jag i all hast att jag och näst yngsta sonen skulle gå på bio och se sista Harry Potter filmen i 3-D istället (lite egentid är aldrig fel..) och filmen var ju helt klart sevärd.. =)

 

 

 

Ett par smarriga rulltårtor med äppelmosfyllning tills imorgon har det också blivit ikväll..farligt gott.. ;) hihi..

 

 

..så med dom och morgondagens muffins så känner jag mig rätt nöjd på fikafronten..

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards