Alla inlägg under december 2009

Av Suzana - 29 december 2009 20:37

Idag har det inte blivit så mycket vettigt gjort här hemma..

Har gått och blivit halvt som halvt dunderförkyld och är därför supertrött..

Fick en rejäl sovmorgon då min goa älskling inte ville väcka mig..

 

Sen bar det utav hem till äldsta sonens lya där jag sitter husdjursvakt (en kissekatt och 2 tamråttor..) en tid nu..blev där i ca tre timmar idag då dumsnäll som man är så har jag naturligtvis tvättat en massa till honom som jag vek in idag (och tog hem lika mycket tvätt till..), diskade ännu ett diskställ fullt igen (diskade ett fullt igår också och det blir ett till imorgon..), har slängt 4 påsar sopor..mm..

Skall plocka undan adventsstakar, fixa lampa i en fönsterlampa som jag "satte ihop" idag (en julklapp han fått), rensa kylen, damma och dammsuga, mm..

Gör honom en riktig björntjänst jag vet..men tänk er stanken som skulle bli om jag inte fixade med detta..stackars husdjur skulle jag säga då..åtminstone försöker jag intala mig själv att jag är dumsnäll baaaara för deras skull..

Nån som gick på det? Nej skulle inte tro det.. hehe =)

 

Väl hemma så har jag inte lagt många strån i kors..slängt igång en maskin tvätt (sonens kläder naturligtvis..), suttit vid datan, varit in i ateeljen och vänt (ingen ork och inspiration..), handlat..

 

Har lekt tittut med minsta busen också, det får vi inte glömma.. =)

  

 

Nej nu skall jag strax slänga mig i soffan..ta en kopp varmt te, se nån film med älsklingen och bara finnas till.. 

 


Av Suzana - 29 december 2009 20:33

Blev ju inte allt för mycket sålt på julmarknaden jag var på i år så en del utav det jag har skapat fick förgylla min eget hem i jul.. =)

 

Är riktigt nöjd med min "julkortstavla"..ett utav mina tyghjärtan fick vara med också.. =)

 

  

Av Suzana - 29 december 2009 19:28

Blir mycket fika och mat i vår släkt kring jul..denna gång blev det fika hemma hos min älsklings syster C med familj..

Gott gott! =)

Ni förstår nog att jag i det närmaste vill svälta mig själv efter juldagarna..känns som man lagt på sig minst 10kg dom senaste dagarna..suck..men ja ja..tur det bara är ju en gång per år.. =)

 

  

  

Av Suzana - 27 december 2009 20:25

Varje år på annandagen så bjuder vi in släkt och vänner på annandagsfika och lika så detta år..

Det blev en hyfsad uppslutning..trots annandagsbandyn och alla andra släktbjudningar..

Jag hade inte orkat baka så mycket men det blev i alla fall saffransbröd utav olika slag bla. kubb (älsklingen gillar att exprimentera..), chokladrutor (typ kladdkakebotten med en gudomlig chokladglasyr..), pepparkakor och vintermuffins (muffins med riven citron i, vanlig glasyr med kokostopping..)..


Blev uppskattat och trevligt i alla fall.. =)

  

Av Suzana - 27 december 2009 20:12

Efter julklappsudelningen hos mina föräldrar så bar det utav ner till älsklingens syster A där hela "tjocka släkten" från deras sida samlats..

Där blev det ännu mera julklappar, kramande utav tomte och sist men inte minst en massa julgott..herregud trodde allvarligt talat att jag skulle spricka efter allt detta..

Mmm fanns 2 sorters pannacotta, saffransrispudding, risalamalta, saffransbullar, tryffelkulor, knäck, kola, cheesecake, pepparkakor, riskakor, hälsingeostkaka, mm..som ni förstår blev det övermäktigt.. =) hihi..

  

Näst äldsta sonen pustar ut..

  

Minstingen och kusinbarnet H öppnar klappar för fullt..

  



Av Suzana - 27 december 2009 20:01

Som vanligt så får vi lov att dela upp julaftonen i två omgångar..allt för att hinna med att umgås med "hela" släkten..

I år startade vi uppe hos mina föräldrar där vi umgicks med min sida utav släkten..

Vi åt massor utav gott och umgicks..alltid lika trevligt.. =)

 

Lillprinsen våran som var så fin trots att flugan satt på sniskan..

   

Kramade tomten många ggr..

 

Likaså gjorde kusin vitamin T..

 

..medans kusin W kände sig tryggast i mammas famn.. =) 


Av Suzana - 27 december 2009 19:26

Började julaftons dagen med att åka till djurskyddet och jobba med katterna..blev jag och älsklingen som åkte dit och myste med kissarna..

 

Eller ja, älsklingen myste och jag tog hand om det praktiska.. =) hehe..


 

Liten söt Putte..  

Av Suzana - 27 december 2009 17:13

Varje år så firar vi lilla julafton dagen före riktiga julafton här hemma..dels för att vi inte vill släpa runt julklappar bara för att sen ta hem dom igen och så är det ju mysigt att bara vara vi..jag, älsklingen, våra pojkar och näst äldsta sonens pappa.. =)

 God Jul önskar trött Sanna..

   

Denna "hand" blev en läskig favorit, den kan gå omkring och är en utmärkt ryggkliare enligt sonen..hihi..  

Näst äldsta sonen blev visst också överförtjust i minstingens riddar "utrustning"..är han inte bara för fin min riddare i..hmm..skinande plast rustning?

  

Ficklampor är allllltid lika poppis.. hihi.. =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards