Alla inlägg den 27 november 2017

Av Suzana - 27 november 2017 12:47

Dumt att vara sysslolös...allt för att distrahera mig från den djävulska tandvärk, öronvärk och huvudvärk som spränger i min skalle sen någon vecka tillbaka...blir galen snart...inga piller i världen hjälper...suck...


Ja ja jag får saker gjort i alla fall...positivt tänkande eller hur var det nu...har bakat sex äppelkakor...

 

 

Två tar jag med till Bollnäs imorgon tillsammans med ett par "tetror" vaniljvisp...den ena bli en tack för skjutsen gåva till min vän Lars som kör mig och näst yngsta sonen dit (läkarbesök med sonen) och den andra skall min väninna Ulrika få när jag skall dit och hämta en del utav de "saker" vi skall byta med varandra (hon ville ha go´fika och jag skall i utbyte få textiler, pysselmaterial, mm så jag har redan levererat en låda med lite gott och blandat i...vaniljbullar, chokladkakor, polkagrisbiscotti och en liten present och imorgon får hon då en äppelkaka med vaniljvisp också, hoppas att hon skall gilla den...)...

Resten av äppelkakorna lämnar jag över till maken...tänkte att han kunde ta några kakor till jobbet och bjuda arbetskamraterna på och sen vill väl han och barnet kanske mumsa lite också. ;) hehe...

 

På spisen står en kastrull och kokar sen tidigt i morse...skall äntligen bli björksirap...har tinat upp ca 20liter som jag fryste in i våras...

 

 

 

...tar ju lite tid men skall bli spännande att prova på... =)

 

Och medans allt har gräddas och kokas så har jag virkat för fullt på en julklapps filt till yngsta barnbarnet och kikat lite på youtube...

 

 

...men strax skall jag stänga av spisen och gå iväg på REMAKE...något för mig nytt som jag tänkte prova på...det är genom en "gren" till Erikshjälpen som det hålls en slags pysseljunta uppe på centrumcafeét här i byn, där frivilliga får pyssla ihop återbrukspynt av allt möjligt som sedan säljs i butiken och all förtjänst går oavkortat till kvinnofängelse i Riga...välgörenhet med andra ord... <3

 

Låter som något som passar mig tänkte jag... =) <3

 

<3 Sköt om er så länge!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards