Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Suzana - 16 oktober 2010 14:38

Måste ju få visa vad som trillade ner i min postlåda igår..ett litet paket från goa Gitte..

 

Hon säljer ju såå himla mycket fint inne i sin traderabutik..här är några utav dom vackra dekorband som jag inte kunde motstå..

 

 

 

Gillar ni gamla tyger, knappar, tapeter, band och div annan kuriosa så föreslår jag att ni tittar in hos henne..ni hittar till hennes traderabutik, mm i hennes länklista.. =) 

Av Suzana - 16 oktober 2010 14:19

Idag har jag, älsklingen och dom två yngsta barnen hunnit med en sväng till erikshjälpen..

Fanns inte allt för mycket utav intresse, men några saker som skall få flytta ut på tradera fick följa med hem..

Bla. en arabiamugg för 5kr..

 

Den är designad utav Gunvor Olin-Grönqvist på 60-talet.. 

..den ingår i en serie som heter sauna eller löyly (sauna på finska)..   

..har sett den i olika modeller ute på ebay och google.. =) 


Lite annat småplocka som kanske går att sälja på tradera..

  

Siffror 5kr/styck..

 

..och en importmärkt liten liten kopp..ännu ett 5kr fynd.. =) 

 

Efter shopping (för mig) och fika (för resten utav gänget) på erikshjälpen så körde vi hem näst yngsta sonen innan vi tog en sväng till missionskyrkan som för dagen hade ett "barnloppis"..

Där hittade jag detta underbara påslakan dunderklumpen för en 20:a och en söt t-shirt för 10kr..

  

..gossen hittade leksaker så han fick handla lite han på egen hand medans vi tog en (den andra för dagen för älsklingen och minstingen..) fika..  =) hihi..

 

Efter det hade mannen i mitt liv tröttnat på loppis så han släpte utav mig vid gamla södra skolan så jag fick strosa rund där inne på egen hand..hittade inga fynd men frågade runt lite om ev lokalhyra..har mina små funderingar inför framtiden.. ;)

Av Suzana - 16 oktober 2010 12:31

Jag är med på en tävling inne på goa Beas barnslikheters webshop..man skulle namnge denna underbara vimpel..

 

  

Mitt namnförslag Karamell kom med till omröstning, så snääälla!

Gå gärna in och rösta på mitt namn förslag (eller något annat om ni vill såklart..) så kan jag vinna en valfri vimpel (skulle vara superfint vid minstingens lilla vrå..) och några andra söta matchande saker..bra minne men kort..men tror att det var ett näsduksfodral och påse i alla fall.. =)

 

Håll tummarna! <3

Åhh skulle såå gärna vilja kunna pryda minstingens vrå med lite sött nu när han inte får chansen till ett eget rum på evigheter..suck..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards