Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Suzana - 8 oktober 2010 21:27

Mormor och morfar verkar nöjd med dagen..frysen vi tog dit passade perfekt i ett hörn i köket..kubb älskar dom så det togs tacksamt emot..efter att vi kopplat in frysen så packade vi in mormor och morfar i bilen och styrde kosan mot Vängsbo där deras gamla hus ligger..

 

Väl där så fick mormor plocka det hon ville..vi hade släpvagn med så platsbrist i bilen var då inga problem..

Hon tömde nästan frysboxen på mat så dom fick med sig den dit dom bor..fördel enligt mig..

Hon ville ha hem en fåtölj, sin spark, några trädgårdsfigurer i trä, sylt och en del annat småplock..

Morfar hann in och prata med sin bror som bor kvar ensam på gården i sitt barndomshem..

mm..mm..

 

Själv fick jag plocka med mig ett par saker som tack för hjälpen, bla. en stor fin trasmatta, en skolplansch till minstingen och några blomplantor ifrån trädgården.. =)

 

  

Plantorna planterade jag direkt i rabatten när jag kom hem..

 

 

..och planschen fick flytta in över minstingens byrå..  

Resten utav sakerna jag fick kommer på plats såsmåningom.. =) 

 

Åhh jag är så glad att jag och älsklingen fick chansen att ge mina goa morföräldrar en trevlig dag och hjälp med det dom ville.. =) <3


Av Suzana - 8 oktober 2010 21:06

Imorgon skall jag, älsklingen och åtminstone två utav våra barn iväg till Mora på kalas.

Det är min goa vännina A´s dotter som fyller år och då jag vet att hon gillar halloween och pumpor och sånt så tänkte jag testa att sy tyg pumpor a´la "kuddar"..hittade ett enkelt mönster inne hos Poppylinda för ett tag sedan..blev rätt nöjd med mina skapelser..nu återstår det bara att se om lilltösen gillar dom också.. =)

 

Skall be min vännina kika in här på bloggen och bedömma det..har fixat ihop ett rätt rejält pysselpaket till tösen så "lottlös" blir hon inte hur som helst! <3

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards