Direktlänk till inlägg 18 oktober 2016

Loppat, uppkopplad och nya tag...

Av Suzana - 18 oktober 2016 21:31

Nya tag och jag har bestämt mig för att inte lägga mer tanke energi på gårdagen...det är som vatten under bron...flyter på som inget har hänt... <3

 

Idag har jag varit till Bollnäs en sväng och blivit uppkopplad...

 

 

...till vad kanske ni undrar...jo en liten minidata som skall registrera och se så den gamla blodpumpen är i bra form...

Så håll tummar och tår att det ser bra ut...får plocka bort den på fredag lagom tills det är dags att resa ner till äldsta sonen med familj i Örebro...

<3 LÄNGTAR!! <3

 

Och då jag var duktig och väntade tålmodigt trots att vi fick sitta över en halvtimme efter utsatt tid och vänta på min tur, så fick jag ta en sväng in på röda korset också...ja ja vi skulle leta efter en kastrull till makens äldsta son också, men vi kan säga att det var min "belöning"... ;)

 

Hittade ingen bra kastrull men likväl en go vinterkappa till mig...den kostade bara 100kr och är i min nya favoritfärg LILA...varm, mjuk och go...perfekt nu när jag haft planer på att pigga upp garderoben lite... <3

 

Fick genast lust att göra något "mer" utav den...så tanken var att jag skulle brodera blommor på den ikväll när jag var på Återbruks och pysselcafe med glada gänget...

 

 

 

Men då jag trillade in på bibblan på vägen dit och hittade en gratis barnbok att ta med så fick jag den tokiga idéen att dekorera kappan med ett par utav motiven ur boken...

 

   

 

Så en tupp på ryggen och ett gäng glada höns på kragen...allt i filt och broderi...

Fattas nu bara att jag hittar ihop allt material jag behöver innan jag kör igång...kan bli roligt eller vad tror ni? ;)

 

Sen måste jag väl visa upp helgens övriga fynd...blev ju tre dagar med loppis...

 

 

Först ut min vackra 10kronors kopp och halva priset te som jag fyndade förra veckan..

 

 

...sen kommer mitt halsband (en gåva från min loppisvän B) och broschen som jag köpte utav henne i samma veva för 30kr...

 

Sist men inte minst de söta ugglisarna som jag redan bloggat om...

 

 

...och bytte till mig mot en kolbulle...

Visst sjutton det var ännu en sak som jag totalt glömt bort att fota, men ja ja...den bytte jag mot lite fika och foto dyker säkert upp i framtiden... ;)

 

Så hur har er vecka sett ut så långt?

 

 
 
Ingen bild

Gun

18 oktober 2016 23:14

Hej på dig vackra kvinna äntligen på bättringsvägen har varit rejält förkyld först ont i halsen hosta och i Lördags när jag börja känna mig bättre så gick det över till diarre och feber fortfarande feber men magen är bra ,så nu ska jag lägga mig å läsa och knapra på Ahlgrens saltlakritsbilar.Va nu lite rädd om dig å hoppas hjärta mår bra.Har en kastrull som kanske skulle passa sonen. När åker ni?Ska nog en vända på byn i morgon så sms mig om du vill ha God natt kram

Suzana

19 oktober 2016 17:59

Tack gumman

 
Annie

Annie

19 oktober 2016 09:46

Det låter bra vännen* man får försöka lägga koncentrationen på annat, som man mår bättre av .. :)

Alltså jag gillar verkligen bilden på dig, du utstrålar verkligen värme och godhet :)tycker verkligen det*

Hoppas verkligen att det går bra och att du får bra resultat! :)

Sv: Ja det är det verkligen *
Det var iaf billigare på claes .. det är dyrare på panduro.
Fanns ju mindre utbud på Claes men det fanns ändå skissblock och lite pennor :)Kolla där du ;)

Hoppas DU får en hyfsad och lugn dag :)

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

19 oktober 2016 19:14

Sv: Varsågod gumman<3

Ja gör det du :) Hoppas du hittar nåt som verkar bra ;)
Glöm inte att ta det lugnt ibland bara vännen*

Idag mår jag lite bättre än igår, så det är skönt :)

Och ikväll börjar greys då sitter jag "bänkad" ;)

Hoppas Du får en bra kväll :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

27 oktober 2016 13:00

Vilken bli-glad-kappa, blir kul att se de färdiga motiven. Tristare däremot att du råkar på folk som tycker de har rätt att bedöma din yta, kan man inte låta bli så kan man i alla fall hålla tyst! Usch och blä för sådant. Skönt att du kan skaka det av dig. Jag är glad att du finns här och inspirerar till återbruk.

http://www.lekfulltmedkatarina.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards