Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av Suzana - 6 oktober 2016 11:09

Försöker ta det lite lugnt idag...vaknade med värk från h-vetet och en grym trötthet i både kropp och själ...så det är väl kroppens sätt att säga ifrån...

Jag och maken skall ju på korp bowling ikväll så jag får väl helt enkelt sitta här i min soffhörna, ladda energi, läsa, virka och dricka te trots att viljan att göra så mycket annat är stor...

Vill reparera ett gäng såväskor så jag får dom såld, koka äppelkompott, fortsätta vintra in trädgården och förbereda inför nästa odlingssäsong, dona här inne så minstingen får ett nytt rum (som skall vara i temat Dragon age...hur nu det är...) och jag en ateelje, mm, mm...

 

Han fixa lite i trädgården igår eftermiddag i alla fall men så tog dagstidningarna slut så jag kunde inte fortsätta just nu...

 

Före:

 

Efter:

 

Men raggar fler dagstidningar för fullt och lika så pallkragar (behövs minst 5 till...), så hoppas hinna klart denna yta innan snön kommer i alla fall...

 

Har lyckats få tag i tunnor att göra biokol i...lite småpiff så skall jag testa för första gången...

 

 

...hm undrar om det funkar att kola vanligt flis...ja ja...det finns ingen ork att testa idag i alla fall...

 

Bakade även en banankaka till familjen igår...men det var då det...

 

 

...idag har det verkligen inte blivit mycket gjort...levererat minstingen till skolan, burit in en stor tung chiliplanta, donat med höns och katter, tagit in post...snart är kl.12 och jag bara sitter här rakt upp och ner och känner mig mer död än levande...

Hm ett par alvedon och en middagslur kanske hjälper en smula...

 

<3 Hoppas att alla ni andra har en bättre dag <3

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards