Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Suzana - 15 oktober 2011 15:28

Igår satt jag en stund på södran..full av inspiration att sy och dona..plötsligt började min älskade husqvarna strula och hacka.. 

 

  

 

..och nu bara vägrar den att spola upp undertråd..snyft..

 

 

 

..envis som jag är så "hand spolade" jag en del tråd så att jag kunde sy klart dom mössor jag hade klippt till i alla fall..

    

 

..så såhär ser min senaste "kollektion" ut..läckra eller hur? =)

 

Nu hoppas jag bara att det går att rädda min gamla tro tjänare..vägrar skaffa mig en modern symaskin..tror att det skall finnas en symaskin reperatör i Bollnäs..

Så håll tummarna!

 

Har fått låna hem mormors gamla symaskin tills vidare..varken min kära mor eller moster har fått fart på den..men håll tummarna att jag lyckas bättre..

Har så sjukt mycket pyssel som skall sys nu innan julmarknaderana kör igång och ett gäng julklappar skall ju hinnas skapas också..

 

Apropå julklappar så hann vi ner en sväng till Bollnäs igår förmiddag..där hittade jag lite smått och gott att fylla julklappssäcken med.. ;)

 

Och en sväng in till röda korset resultrerade i ett gäng fina knappar och en vacker låda till en ev framtida lådvägg..

   

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards