Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Suzana - 9 oktober 2011 10:39

Här kommer en liten "rapport" om de senaste dagarnas pyssel och fynd..har ju fullt upp hela dagarna men lyckas ändå pressa in lite "nöjestid" mitt i röran då och då..

 

Igår satt jag då en stund på södran och pysslade..hann som vanligt inte hälften utav det jag tänkt men det är smällar man får ta..hann i alla fall göra höstlövs"mobiler" av löven jag och lillgossen plockade på vår fredags picknick i parken..

 

  

 

..löven fick ligga i press över natten..

 

  

 

..sen blev det lite lek med laminatorn, pärlor, nål och tråd..blev inte alls så tokigt..

 

Innan min Ullaredstripp sydde jag min första mössa utav retro tyg..blev rätt bra..

 

  

 

 ..och igår sydde jag mössa nr 2 som lilltrollet sen fick (sydd av en sweetshirts jacka som storebror tröttnat på..)..

 

  

 

..han blev supernöjd och då är jag också nöjd.. =)

 

 

Några fynd har det också blivit..på rödakorset i veckan hittade jag några krokar som antagligen kommer passa in i ett utav mina små projekt som jag har planerat till lillgossens egna lilla "rum"..

 

 

 

..och erikshjälpen i lördags bjöd på dessa små sötnosar..en vägghängd trådgömma och söt Bambi..

 

 

..en skohylla verkar därimot omöjligt att hitta..hmm.. =(

 

Fram med lite skojiga tyger..sålde iväg dom 2 sista "fåglar på pinne" igår så måste försöka ihop ett gäng nya fåglar och fylla på lagret..tar ju lite tid då jag envisas med att handsy varje lite stygn på fåglarna..hihi..får sy på dom få lediga stunder jag har medans jag tex tittar på tv.. =) 

 

  

 

Tights och kjol köpt i Ullared..resten "gammalt".. =P

 

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards