Alla inlägg den 11 december 2009

Av Suzana - 11 december 2009 20:49

Ikväll har vi haft finfrämmande..min goa syster yster med familj kom hit på fika.. Alltid lika trevligt! =)

Småpojkarna lekte en del och vi vuxna snackade lite skit..sen blev det en hel del fika (köpefika denna gång men lika gott ändå..)..

Mums sa småkillarna och proppade i sig så dom nästan sprack.. =) hihi..

 

Sen när dom åkte hem så satte jag igång att baka tårtor på löpande band, min goa moster H fyller 50år imorgon och har beställt 3 st marängtårtor utav mig.. Hennes make J har just hämtat dom och nu hoppas jag moster blir nöjd också.. =)

 

Nu är det dax för fredagsmys med älsklingen nere i teve soffan!

 

  

    

  


Av Suzana - 11 december 2009 20:39

Har hunnit in en sväng på loppis idag också medans älsklingen och minstingen körde genom biltvätten.. Blev ett par söta lite annorlunda julgranshängen och ett par ljusmanscetter.. =)

Jag är nöjd, blir en sväng till erikshjälpen imorgon också..skall dit med ett par säckar kläder så då kommer det ju naturligtvis vara omöjligt att inte gå in och titta en sväng också.. =) hehe..

 

    

Lite annorlunda, jag har då inte sett denna modell tidigare.. =)

Av Suzana - 11 december 2009 20:31

Titta vilka läckerheter som damp ner i min postlåda idag..rena rama lördagsgodiset för ögat! =)

Det är goa Gitte som kommit över ett gammal lager och säljer dessa + en massa andra godsaker..åhh jag kan knappt vänta innan det är dax att pyssla något fint med dessa.. =)

 

  

Tusen tack gumman!

Av Suzana - 11 december 2009 08:45

Måste bara få visa vad jag påbörjade i förrgår..

Min snälla bonuspappa hade ärvt ett porträtt på sig själv efter sin kära mor för en tid sedan och då färgen mer eller mindre hade fallit bort så ville han ha hjälp att fräscha upp det lite..så sagt och gjort..så här ser det ut efter lite marinblått, brunt och grått..

Hmm vet inte om jag tycker att det behövs någon mer färg faktiskt..då försvinner ju all orginalcharm.. =)

 

  

Av Suzana - 11 december 2009 08:14

Hade varken tid eller ork att blogga igår..full huggning hela dagen..

Plockade och donade här hemma, klippte till div julstrumpor som jag skall sy och ta med på Sigtuna julmarknad den 20:e, var ut på byn och tog en fika med min vännina L och fixade några julklappar, fyndade lite tyger på loppis (tre "större" tygsbitar för hela 30kr..), hämtade svägerskans söta dotter M från skolan då jag skulle vara barnvakt (svägerskan var till Hudik för att träffa narkosläkaren inför sin viktoperation..), var på Party Lite party (fixade även där nån julklapp..), mm.. =)

Slutade med att jag hamnade i tv-soffan och bläddrade igenom gamla tidningar jag fått utav min mormor..jag läser tidningar, drar ur det jag finner intressant och skickar resten till pappersinsamling..hittade bla.en liten artikel om ingen mindre än goa bloggisen Jag blommar.. =)

Sen rasade jag i säng trött som få och med värk i hela kroppen.. 

 

  

  

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards