Alla inlägg den 11 november 2014

Av Suzana - 11 november 2014 20:51

I lördags verkade det inte bättre än att jag blev matförgiftat, av vad vet jag inte säkert men jag är den enda i familjen som blev drabbad som tur var.


Är inte riktigt tillbaka på banan ännu men känner sakta men säkert att orken börjar komma tillbaka lite, så ikväll har jag slängt ihop en hallonkaka med smak utav kardemumma som jag tänker bjuda på vid morgondagens pysseljunta som jag skall ha nere i loppislokalen..


 

Den är bakad efter ett Paleo recept som blivit en stor favorit här hemma. <3


Lite nyttigare och grymt god, kan det bli bättre?


Sen har jag funderat på detta med köpesylt, det står ju oftast i innehålls förteckningen att dessa sylter bla innehåller en stor del äpplen och mycket lite av de bär sylten skall innehålla.


Förstår ju varför, äpplen är ju billigt och STORA mängder bara ruttnar bort varje år..ja ja hur som helst så fick jag för mig att testa att koka pannkakssylt med jordgubbar och just äpplen i, blev riktigt bra..


     


..inte så himla kostigt kanske då jordgubbar är gott och likaså äpplen, men jag har bara inte tänkt i dom banorna förut.. ;) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards