Alla inlägg den 8 december 2016

Av Suzana - 8 december 2016 17:26

Imorgon är det äntligen dags för mig och näst äldsta sonen att fara ner till Örebro så att farmor äntligen får kramas med den här lilla go´biten!! <3

 

 

 


 

Jag har en massa packning så det är en himla tur att vi får skjuts...säng, mm till bonusbarnbarnet Nero´s rum, lite julmat, julklappar så vi kan fira lilla julafton, mm, mm...

 

Längtar så himla mycket så det kommer bli hopplöst att sova inatt...lider ju som bekant utav resfeber...hihi...

Ja ja men det är värt det bara jag får krama denna lilla buse och hans föräldrar... <3

 

Kommer att lämna datan hemma, men har gjort ett gäng tidinställda julkalender inlägg så ni kommer knappt märka att jag är borta från blogglandia... ;)

 

Nej nu fortsätta så jag blir klar med allt...janssons frestelse och packning på gång... ;)

 

Hoppas att alla ni andra också får en toppenhelg!

 

 

Av Suzana - 8 december 2016 08:00

I Lucka Nr 8 kommer snarare en liten "tankeställare" än ett pysseltips eller liknande...men minst sagt lika viktigt om inte ännu viktigare...detta med att inte spä på sopberget, något som ju ökar lavinartat vid denna tid på säsongen...


Det är toppen med hemgjorda klappar och det är något jag bara älskar att både ge och få.

 

Men sen tänker jag även slå ett slag för detta med att köpa begangnade julklappar, det finns massor utav superfräscha saker att köpa på loppis, blocket, osv...

Det är verkligen inget att skämmas över...du är inte snål...tvärtom...du har ju lagt ner mycket mer utav din tid på att hitta den perfekta klappen (det finns ju oftast inte masssor utav samma sak inne på loppisar och en del saker kanske inte ens finns i produktion längre...), du tänker på miljön och du kanske på så sätt kan ha råd med en "lyxigare" gåva än om du hade valt att köpa något nytt, osv...

 

Och sist men mist så tycker jag att detta med Regift är en toppen ide, vem har inte fått den där julklappen som inte riktigt passar och därför bara blir en hyllvärmare som tar onödig plats?

Så varför inte ge den vidare till någon som kanske uppskattar den mer och faktiskt kan nyttja den?

Om du inte vill ge den vidare i julklapp till någon så skänk den till välgörenhet istället då så kanske någon annan kan köpa den i sin tur på loppis och ge bort i julklapp... <3

 

 

<3 Bara några små tankar från mig <3


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards