Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Falafel, kanelbullar och annat gott..

Av Suzana - 30 januari 2014 20:09

Idag är jag liite piggare i alla fall..och vad gör "dumma lilla jag då"..jo jag börjar köra "hårt" med mig själv direkt såklart..så nu sitter jag uppkurad i mitt soffhörn igen och känner mig ynklig med hemsk värk i kroppen och en bedövande trötthet..suck..hopplöst att jag aldrig lär mig.. =/


Men men..jag har i alla fall fått en del gjort idag..


Jag och älsklingen har varit ut i div ärenden..bla till Bollnäs för att hämta upp lilltrollets ipad som varit inlämnad för reperation..där passade jag på att springa in en snabbis på röda korset (letar efter ett litet skåp till köket..max 50cm bred, 40cm djup och 100cm hög..verkar vara svårt att hitta..men skamm den som ger sig..behöver verkligen ett extra "mini skafferi"..) och en sväng in på willys och köpte det sista till kvällens vegetariska (testade att göra falafel för första gången..blev riktigt hyfsade..)..

Väl hemma har jag även bakat och donat till loppiset ateeljén..imorgon skall jag fram och tillbaka till Borlänge över dagen på möte..men goa Kicki håller öppet så jag har bakat ett par satser kanelbullar..


 


..att ta dit + att dom måste räcka till älsklingens kalas på söndag också.. <3 

Tror inte att orken finns till mycket mer ikväll så jag slänger ihop en plåt kärleksmums imorgon istället..allt för att det skall finnas lite att välja på i alla fall.. =)


Nej fy..tror det får bli tidigt sänggående ikväll..så trött..

 
 
Helena

Helena

31 januari 2014 11:34

Jag beundrar dig och din ork. Bullarna ser ljuvliga ut. Var rädd om dig själv. Kram

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Metronyx

1 februari 2014 09:55

Ta det lite lugnt madame! Som du säger, tempot är högt men det slutar med att du blir låg. Förstår att det är så mycket du vill, men lyssna på kroppen i något dygn. Bara att fara till Borlänge är ju slitsamt. Gratta J. så mycket på födelsedagen från oss. Hoppas ni får en trevlig födelsedag på söndag.

Suzana

2 februari 2014 11:59

Är lättare sagt än gjort när det gäller mig, det vet du..envis som få och en prestations ångest i världsklass.. ;)
Han tackar och hälsar så gott tillbaka! Mmm hoppas det jag med..är allt annat än kry och än är tårtan inte bakad och städningen skall vi inte ens tala om.. =/

 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

1 februari 2014 21:08

Å stackare! Jag vet hur det känns :-( Det är väl det som är typisk oss som har ont så mycket att när vi väl får ett andningshål så kör vi i 100km/h eftersom vi vet att nästa dag är körd och vi vill göra en massa!
Ta hand om dig och hoppas att du mårlite bättre i morgon!
Kram Catarina ♡

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards