Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Suzana - 8 oktober 2012 21:23

Fick en sån lust att testa att baka något nytt ikväll och då jag lånade boken "UnderbaraClara" ifrån biblioteket för någon dag sedan, så föll valet på ett recept jag hittade där i..rekommenderar förresten boken till er som inte hunnit läsa den..mycket härligt inspirerande bok som jag starkt funderar på att skaffa till mitt privata "bibliotek" också när ekonomin tillåter..hmm eller så kanske jag varit en snäll flicka i år så att tomten är snäll och lämnar ett ex av boken under vår julgran till mig.. ;) hihi..

Håller tummarna!!


Ja ja nu till kakan jag bakat..tada!!

 

 

 


En mazarin sockerkaka! <3

 

Långt ifrån lika "snygg" som Claras kaka, men ack så god!

 

 

 

Kanske bakar jag någon till södran i helgen..har lovat att baka ett par som älsklingen skall ta med till jobbet och bjuda på också.. =) 

Av Suzana - 8 oktober 2012 12:50

Fick några hemäpplen utav en go tjej på södran i helgen så idag blev det en stadig smarrig frukost beståede av äppelgröt och mjölk..

 

 

 

..innan vi stuvade in oss i bilen..lämnade lilltrollet lite tidigare på dagis..och for mot Bollnäs (älsklingens äldsta son skulle till läkaren så jag passade på att åka med..är inte ofta jag kommer till Bollnäs annars numera..)..

 

Jag stutsade ur bilen lite tidigare efter vägen mot sjukhuset och fick en liten lagom morgonpromenix i finvädret..(..för ta i trä..solen skiner här idag..).. =)

 

Gjorde ett litet besök på röda korset då jag var på jakt efter ett par mindre resväskor i typ pappmaterial (tänkte göra ett par förvarings"lådor" till minstingen för lego och pysselmaterial..)..

 

Kammade tyvärr noll vad det gäller väskor..men kom ut med denna ljuvliga duk för 2kr istället.. <3

 

 

 

Får leta vidare..

 

Hemma i byn igen..älsklingen har farit till jobbet.. klockan är 13.06 och gossen har fått slutat tidigare på dagis idag..och nu efter lite fika så skall vi ta en liten promenad till bibblan och se om det finns någon skojig barnfilm att låna hem..

 

Hej så länge! =)

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards