Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Senaste dagarnas pysselverkstad..

Av Suzana - 6 november 2011 11:37

Senaste dagarna har jag haft en sån pyssel inspiration..önskar bara att jag hade mer tid och ork också..

Men när barnen är på skola/dagis i veckan så hoppas jag att jag skall få tid att sitta en hel del och skapa..hoppas bara att skaparinspirationen håller i sig tills dess.. =)


Mina saker skall säljas på julmarknad i Mora den 20:e så nu skapar jag dit i första hand..sen så blir det ju en del som skall säljas här i byn också förstås.. =) 

 

Det har blivit ett gäng påbörjade jultavlor och en liten ordspråks tavla..

 

  

 

..i ordspråkstavlan använde jag bla en bit utav dessa fina tapeter som rara söta M skänkte mig i fredags..

 

   

 

..dessa med fåglar är helt klart mina favoriter..

 

  

 

Tack än en gång gogumman! <3

Hoppas att vi kan ha pysseljunta snart igen..

 

Sen har jag testat något nytt som jag hittat i en utav alla julpysseltidningar som finns i butikerna nu..stjärnor gjorda utav pantburkar..

 

   

 

..blev riktigt hyfsad trots att smältlimmet inte riktigt ville fästa och att jag fick efterlimma med annat hobbylim sen..

 

  

..har klippt till en hel bunt som skall limmas och donas..skall leta tag i ett par handskar innan jag fortsätter dock..hann skära mig ex antal gånger i min iver att testa något nytt.. =P

 

Julkort har det också blivit en bunt..fattas bara några sömmar så är dessa och mina jultavlor snart klara..

 

    

 

Pyssel och mys..

 

HÄRLIGT!! <3

 

 

 
 
Gila

Gila

6 november 2011 12:52

Men så häftiga stjärnor!!

http://gilasgrotta.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

6 november 2011 16:49

Ingen orsak alls Sanna <3
Joo hoppas jag också.. Är bara jag som ska få tummen ur o så.. nu ska jag ju börja på praktik med så "ännu en ursäkt".. hmm.. lite svårt ibland också när man har så mkt saker hemma o inte kan ta med allt :P

http://www.poptilda.blogg.se

 
Ingen bild

Marina

7 november 2011 10:32

Vilken energi du har :)jo det är kanonkul med pyssel har jag märkt haha fast jag har bara börjat med detta för ca två veckor sedan men spännande är det!!jag brukar följa din blogg och du inspirerar !!vet du om det finns kurser i pyssel i närheten?såg nåt om tovning men vet inte om det är det jag vill helst.jag brukar försöka hitta tips på andras bloggar :)ha det gott!!

Suzana

7 november 2011 12:04

Tack för dina snälla ord! Kanonkul att du gillar min blogg och pyssel.. =)
Nej tyvärr känner jag inte till någon pysselkurs i närheten..skulle vara superskoj om det fanns dock.. Men dra ihop ett gäng kompisar och ha pysseljunta..superskoj och man inspirerar varandra jättemycket.. =)
Ha en toppenvecka!
Kraaaam
Sanna

 
Lycke

Lycke

7 november 2011 22:06

du fina! jag blir verkligen imponerad av ditt pyssel! du är begåvad vännen, och jag känner jag gör ju inenting nu, i den vägen, men jag har ju inte tid heller riktigt! jag bara samlar på mig ibland av det som behövs för det jag vill göra :) stjärnorna blev ju gudomligt fina, verkligen habegär! måste fråga! har du det där drivet i dig från det att du vaknar? för mig är det så at jag tänker tapeter och riva de vi har från ögnblickt mina gråblågröna visar sig :)))

kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards