Alla inlägg under april 2010

Av Suzana - 25 april 2010 21:00

Idag har jag och min kära syster yster förutom att jobba kväll på katthemmet också jobbat på en massa med goa M ute i "vårt" loppis..måste få ordning där ute med alla nya och gamla saker så att det blir mer "attraktivt" för ev köpare..

Vi kommer att ha loppis lördagen 29 maj kl.11-15 om jag inte miss minner mig.. =)

 

Vi har fått in en massa rolig kuriosa..bla:

  

Dessa läckra sopskyfflar..helt underbara!

  

En stor fin emaljkaffe kanna..tror inte att jag sett just den här modellen tidigare..

  

Små söta medicinflaskor..

  

Ett hmm.....ja..en rolig sak i alla fall..

  

Ett läckert uppläggningsfat..

  

Kaffekoppar med underbart vackert mönster..köpte en till vårt bröllop..fat finns till naturligtvis.. =)


Hoppas att det kommer mycket folk även denna gång..

Våra priser ligger typ mellan 5-50kr..är sällan någonting blir dyrare..så det är verkligen fyndläge! =)

Av Suzana - 24 april 2010 20:21

Idag har det varit bondemarknad här i byn så jag, älsklingen och minstingen var dit och hade lite kul..

Lillgossen fick rida för första gången och han var hur duktig som helst..han pratade redan innan vi åkte dit att han minnsan skulle rida och hjälm skulle han ha..han är så go vår lillprins! =)

 

  

 

Klappa lamm, titta på kaniner & höns, ta lotter och äta "kölbulle" med god aptit var också populärt.. =)

 

  

 

Köpte hem både hälsinge ostkaka och stekost så här skall njutas ostkaka med grädde & hjortronsylt ikväll..mums!!

 

Blev glatt överraskad idag också..helt utan förvarning så fick jag ett telefon samtal från goa Gitte!

Så nu har jag fått en röst till den bild jag haft utav henne, superkul! =)

 

Ser verkligen fram emot att få hem lampkitten hon skall plocka ihop till mig! Såååå nyfiken! =)

 

Nej nu skall jag ner och mysa med älsklingen i tv-soffan..blir att äta lite gott och se på film ikväll!

 

Hej så länge! <3

 

 

Av Suzana - 23 april 2010 21:19

Ikväll har jag och näst ynsta sonen varit på bio och sett filmen Draktränaren..sonen älskade filmen och jag tycker nog också att filmen inte var allt för dum..den bjöd på många många skratt och var bra gjord..

 

Vi ger den 4 utav 5 möjliga stjärnor! =)

 

  

Av Suzana - 23 april 2010 21:10

Alltid lika kul när man kommer igång med ett nytt pyssel och den här "yoyo" tekniken var ju något jag inte testat tidigare..har nu ännu ett halsband halvklart och så detta armband som fick sitt "lås" monterat idag och är klart..

 

 Jag är supernöjd med det! =)

 

   

Sydde dit låset istället för att trä igenom "fästringar" genom tyget på detta, inbillar mig att det skall hålla bättre.. =) 

Av Suzana - 22 april 2010 19:06

Hittade denna lilla tävling inne hos goa Vacker i brunt!

Hon lottar ut en supersöt barnvagns mobil i återbruksteknik..var med och tävla du med! =)

 

  

 

 

Av Suzana - 22 april 2010 18:54

Idag har jag pysslar klart mitt första halsband i "yoyo" teknik..blev hyfsat för att vara mitt första tycker jag nog.. =)

 

  

 

Annars så har det mest varit en trött och ont dag..vädret påverkar mer än man tror och just nu har vi det mörkt och grått här..suck..

 

Men har i alla fall plockat lite här hemma, pysslat lite när gossen tillät, mm..

 

När det närmade sig dax för älsklingen att sluta jobba så "bokade" jag och minstingen "date" med honom uppe på vårt favvo cafe här i byn..

Jag och minstingen fick en lagom promenad och det är ju alltid mysigt att ta en fika och bara prata i lugn och ro.. =)

 

Nu skall jag gå ner och mysa med lillen och älsklingen i soffan innan det är dax för gossen att natta och sen blir det nog filmkväll.. =)

Av Suzana - 21 april 2010 14:04

Idag har jag, minstingen och min kära syster yster hunnit med en sväng till erikshjälpen.. Har varit ännu en dag med mycket på schemat..möte, läkarbesök, jobb på djurskydd ikväll, mm..

Men som sagt några fynd och en snabbfika på erikshjälpen har vi ändå hunnit med.. =) 

 

 

Minstingen hittade ett par vattenkannor som han bums ville ha..är ju bara såå roligt att kladda och leka med vatten.. =)

 

 

Liten minibyrå som kommer få lite färg och tapet..

 

Billigare att köpa pysselmaterial secondhand..

 

Gillar dessa amplar i "stringmodell"..har en sen tidigare också..

 

     

Lite extra "ramel" som vi säger här i byn..passar bra till pyssel..och en ny liten bok till nattsagan..

På alla bilder syns tyget i tunikan som jag köpte till mig själv också..grymt mjuk och skön.. =)

Av Suzana - 20 april 2010 21:43

Är grymt trött och slut i kroppen efter dom senaste dagarnas "rulle", men envis som synden som jag är så kunde jag inte låta bli att testa på ett "nytt pyssel"..

 

Går ju som bekant en online pysselkurs och detta är en utav kursprojekten..

 

Dom härliga stuvbitarna jag köpte utav goa Gitte tidigare kommer då verkligen till användning nu..såå läckra tyger! 

Nån som kan gissa vad det skall bli? 


Färdigt resultat kommer senare.. =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards