Alla inlägg under juni 2009

Av Suzana - 3 juni 2009 12:17

Det är såå himla otroligt mysigt med egen trädgård!

Bara det att man kan gå ut och plocka rabarber och koka en kräm till mellis..vilken lyx! =)

Älskar min trädgård och ser fram emot att få safta och dona med allt vad trädgården kommer att bjuda på..svartvinbär, rödvinbär, krusbär, äpplen, körsbär, jordgubbar, kryddor, mm =) <3


HÄRLIGT!

Av Suzana - 2 juni 2009 20:50

Är inte så mycket för köpe pizza så kväll fick det bli hemmagjord pizza..mums och mer prisvärt! =P




Av Suzana - 2 juni 2009 20:43

Varje år så gör jag "nya" shorts utav någon utav mina gamla jeans och gör något "kul" utav dom..förra året så lappade jag och broderade shortsen tills man knappt såg "orginalbyxan" under =) hihi..

Och i år har jag till att börja dekorerat shortsen med spets, smådukar, knappar, mm..brukar "växa" under hela säsongen beroende på vad jag får för ideer för tillfället =) hihi..


Skoj att ingen annan har lika shorts.. =)


Min kära syster Stinas kommentar som vanligt.. "Fult som stryk men helt klart du.." hihi..


Av Suzana - 1 juni 2009 20:45

Måste bara få visa..jag var till bibblan idag och lånade en pysselbok : Fixar boken, stora och små pyssel för de minsta fixarna & deras hjälpredor av Sara Hjelmstedt..

Helt underbar bok med många härliga pysseltips, bla. hur man gör en egen korvkiosk till barnen, hur man gör en "käpphäst" i form utav en drake, hur man gör sin egen fingerfärg eller syr utklädningskläder, mm, mm.. =)


REKOMENDERAS!!

Av Suzana - 1 juni 2009 20:02

Idag har det varit en varm dag med långpromenad (passade på att uträtta en del ärenden..) och en massa trädgårds pyssel..har bla. rensat rabatter, plockat en massa glas i växthuset (2 rutor i taket är paj, suck..så nu är det ännu en sak på fixarlistan..) + rensat bort en del ogräs som lyckats smita in där, oljat resten utav altanen, mm..

Skönt att ha fått en del gjort, även om kroppen verkligen protesterar nu! =)


Nu har jag "avslutat" utedagen med god pastasallad *mums* och skall strax slå mig ner i soffan och bara finnas till..sååå trött och kroppen värker =) hihi..




Av Suzana - 1 juni 2009 14:41

HJÄLP!!!

Någon som vet något miljövänligt sätt att minska antalet myror i växthuset?

Tips mottages tacksamt =)



Av Suzana - 1 juni 2009 11:58

Glömde visst visa tårtan jag bjöd mina kära barn här hemma på igår..mums med chokladpudding, banan, vaniljsås, grädde o köpebotten..enkelt men gott! Mmmm =P

Den blev helt godkänd så nu kanske man har börjat samlat "snälla mamma poäng" inför nästa morsdag =) skratt..





Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards