Alla inlägg under maj 2009

Av Suzana - 27 maj 2009 22:58

Efter skolbesöket och att älsklingen kom hem från jobbet så blev det en tripp till Bollnäs..hade ärenden till bla rusta (köpa bla träolja), karlsson (bla barnsits till cykel + hjälm) och dollar (bla kattmat, läsk, tändvätska..)..



Sen kunde vi naturligtvis inte låta bli att åka in en sväng på ett utav våra favoritcafeer "lilla k"..mysigt och mumsigt som vanligt =) hihi..


Detta cafe har en så underbar inredning, hemtrevligt och mysigt..jag har ju lagt in fler bilder därifrån i tidigare inlägg oxå, titta in och låt er inspireras =)




Av Suzana - 27 maj 2009 22:52

Idag har jag varit och hälsat på näst minsta sonen under en halv skoldag, kul att se vad dom hittar på om dagarna och få delta i lite av deras "aktiviteter" =)

Vi spelade bla memory som dom tillverkad själv för att barnen skall träna på olika engelska ord.. kroppsdelar, färger, djur, mm..kul ide..funderar på att tillverka något liknande för hemma träning =)


Sonen med ett skelett vi pysslade ihop när jag var där =)


Av Suzana - 26 maj 2009 20:59

Idag har vi haft ett strålande väder nästan hela dagen så det har blivit en hel del trädgårdsarbete..

Jag sprayade altan med anti algmedel på morgonen och senare på dagen så gick jag över hela bygget med högtryckstvätten..blev bra nog mycket bättre men har ändå sprayat på ännu mera anti medel som får verka över natten så får jag leka med högtryckstvätten imorgon med =) hihi..

Sen är det bara att vänta på att det hela skall torka så jag kan börja olja altangolvet (och minstingens sandlåda som vi köpte obehandlad..)..

Annars idag så har gräsmattan blivit klippt, ett par "rabatter" rensade och lite annat trädgårdsplock blivit utav =)


Fick lust att pröva på något nytt i matväg idag så vi letade fram ett recept vi hittat på ica och testade..blev supersmarrigt! =P mums!!


Recept kommer här:


Kryddstark kassler med nudlar och chili..

4 port


200 g kassler

2 påsar bearnasisesås

5 dl vatten

1,5 dl grädde

200 g äggnudlar

1/4 purjolök

2 msk sweet chilisås


Vispa ihop beasås torrvara med vattnet, koka upp under omrörning. Tillsätt grädde och nudlarna som med fördel kan delas i mindre bitar.

Låt sjuda ett par min. Tillsätt strimlad kassler och purjo, smaka av med sweet chilisås.



Av Suzana - 25 maj 2009 19:59

Nu är det en ny vecka igen och vi har haft härligt väder hela dagen..så det innepyssel jag tänkt göra idag har fått stå åt sidan och så har vi varit ute hela dagen istället =)

Fotade minstingen i sina nya fina byxor som "Retro elephant" sytt, liten cooling!

Vi har pysslat i trädgården idag, har bla. planterat blåbärsbusken jag köpte tidigare i Bollnäs, plockade ut zinkbaljan med jordgubbar ur växthuset till sin plats, gödslade lite här och där, tömde altanen mer eller mindre (skall rengöra den med högtryckstvätten och olja och sen inreda den på nytt..), mm..



Blev även en promenad på byn med älsklingen och minstingen, mysigt i finvädret =)

Träffade även på Matilda (äldsta sonens ex.flickvän..), hon hängde med på vår promenad så vi hann prata lite =)

Superskoj att träffa henne, saknar henne som f-n..vi har så mycket gemensamt och hon blev som den dotter jag saknar..men men man kan ju inte få allt här i världen..suck =/



Min kära syster yster var hit en sväng idag oxå och köpte lite utav mitt pyssel, så nu skall hennes svärmor få två vetevärmare i morsdags present och hennes son får en utav mina napphållare =)

Kul när folk uppskattar det man gör!

Av Suzana - 24 maj 2009 20:19

Har suttit och letat lite inspiration på nätet och detta kanske kan vara något för min trädgård.. =) hihi..

Av Suzana - 24 maj 2009 19:22

Idag har jag, älsklingen och minstingen tagit en tripp till Bollnäs med min syster Stina, hennes make Challe och och deras gograbb Tedde =)

Hade inga bestämda planer för dagen så det lät kul när syster ringde och nämde att dom skulle åka till "storstan" en vända och strosa i affärer, så vi hängde på =) hihi..


Hann med att strosa runt på karlsson, jysk och rusta..fyndade lite smått och gott, bla en ribb botten till en säng jag tänkt förvandla till dagbädd ute på altan..kan bli kul =)


Innan vi åkte tillbaka till byn så var vi och käkade gott på Take away, brukar alltid ta husets special när jag kommer dit..pizza med bacon, salami, lök och fetaost..såååå mumsig! =P


Blev inga foton då jag glömde kameran i bilen =/ grr..


Av Suzana - 24 maj 2009 19:04

Så här fin blev gossen i dom supertuffa byxorna "Made by me" sydde till honom på beställning!


Du e superduktig Madde! =)

Av Suzana - 23 maj 2009 22:36

Har pysslat lite ikväll och fixa ihop en beställning som äldsta sonen gjorde idag till sin tjej..

Hon fyllde år idag men hon skall ha kalas imorgon så då skall hon få denna personliga tavla..


Hoppas att hon blir nöjd =)



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards