Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Trädgårds arbete och expriment i köket

Av Suzana - 26 maj 2009 20:59

Idag har vi haft ett strålande väder nästan hela dagen så det har blivit en hel del trädgårdsarbete..

Jag sprayade altan med anti algmedel på morgonen och senare på dagen så gick jag över hela bygget med högtryckstvätten..blev bra nog mycket bättre men har ändå sprayat på ännu mera anti medel som får verka över natten så får jag leka med högtryckstvätten imorgon med =) hihi..

Sen är det bara att vänta på att det hela skall torka så jag kan börja olja altangolvet (och minstingens sandlåda som vi köpte obehandlad..)..

Annars idag så har gräsmattan blivit klippt, ett par "rabatter" rensade och lite annat trädgårdsplock blivit utav =)


Fick lust att pröva på något nytt i matväg idag så vi letade fram ett recept vi hittat på ica och testade..blev supersmarrigt! =P mums!!


Recept kommer här:


Kryddstark kassler med nudlar och chili..

4 port


200 g kassler

2 påsar bearnasisesås

5 dl vatten

1,5 dl grädde

200 g äggnudlar

1/4 purjolök

2 msk sweet chilisås


Vispa ihop beasås torrvara med vattnet, koka upp under omrörning. Tillsätt grädde och nudlarna som med fördel kan delas i mindre bitar.

Låt sjuda ett par min. Tillsätt strimlad kassler och purjo, smaka av med sweet chilisås.



 
 
Stina

Stina

26 maj 2009 21:18

Hej! Vad kul att du hittat till min blogg! :-) Jag ska svara på dina frågor och också kika runt här lite mer, men det får bli imorgon, för nu är det dags för kvällsfika. :-)

http://www.sagoliktpysslar.blogspot.com

 
erry

erry

27 maj 2009 11:03

Tack! Nu ska jag ta o skicka det där mailet till dig!

http://gallerry.blogg.se

 
http://juliapysslar.blogg.se

http://juliapysslar.blogg.se

27 maj 2009 18:21

Men oj vad glad jag blir! :D

Det har jag inte ens tänkt på att man kan göra, jag lägger in spännande bloggar på favoriter eller lyckas tappa bort adresserna. Ska också göra en länklista, får jag lägga in dig där?

Kram/ Julia

http://juliapysslar.blogg.se

 
http://juliapysslar.blogg.se

http://juliapysslar.blogg.se

27 maj 2009 20:46

sv: Ja, jag blev bara glad, jag vill gärna ha läsare så att jag kan få respons - jag är fortfarande så pass osäker på mycket av mitt pyssel, tar glatt emot alla tips och trix jag kan få! :)

http://juliapysslar.blogg.se

 
Stina

Stina

27 maj 2009 22:36

Hej igen!
Får ta det kort, för oj vad mycket klockan var! Men jag har ju lovat dig ett svar. :-)
Krympplast kan du köpa på Panduro. Det finns vit, svart, genomskinlig och med förtryckta bilder. Jag har provat den vita, men tyckte inte att det blev så bra. Det som var runt blev ovalt när det krympt. Men pysslar man med barn och själva grejen är att det krymper, spelar det inte så jättestor roll. Och kanske var det bara ett dåligt papper. Men först använde vi faktiskt gammal krympplast som fanns kvar från när jag var liten. :-)
Jag tycker inte att det är dyrt att beställa Kitschy Digitals kiten. Framför allt slipper man ju frakt och leveranstider, eftersom det man köper är filer som man laddar hem. Supersmidigt! Sen ändras ju "priset" beroende på kurser och sånt, som jag inte är världsbäst på, men jag vet att det är dyrare nu än för ett och ett halvt år sen, för så beställde jag grejer från USA. :-D
Vad gäller att ladda hem filerna från The 80´s Me/Miss Cutiepie så skulle jag nog bolla över frågan till henne. :-) Fråga henne, hon är supertrevlig. Och framförallt tror jag att hon kan förklara bättre än jag. :-) Men får du inget svar där kan jag försöka! :-)
Hör bara av dig igen om du undrar något mer! :-)

http://www.sagoliktpysslar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards