Alla inlägg under maj 2019

Av Suzana - 16 maj 2019 21:00

Igår så var det dags för årets första cruising här i byn..många snygga bilar som vågat sig ut ur vinteridet..

 

             

Av Suzana - 16 maj 2019 19:49

Åh ikväll har vi haft finfrämmande i trädgården igen <3

 

 

 

<3 Bara älskar när "våra" små vänner huserar här i trädgården <3

 

Varje år så återkommer åtminstone ett par som parar sig och kuckilurar i buskarna.. ;)

Av Suzana - 16 maj 2019 17:00

Jag blir så himla glad när jag går förbi vår häck och hör det glada surret från en massa insekter som njuter utav det söta som buskarna ger och det är ju inte bara våra bin som kalasar utan det är ju en massa små sötnosar som äter sig mätta! <3

 

       

Av Suzana - 15 maj 2019 20:53

De senaste dagarna så har det blivit en hel del loppisfyndat, Röda Korset i Bollnäs igår och idag så lurade jag med mig söta svärdottern och goa barnbarnet på långpromenad till Erikshjälpen här i byn..

Vi blev där i nästan 2,5 timme i väntan på att maken skulle komma och hämta oss så nog hann vi med en och annan vända där inne..

 

Svärdottern var på jakt efter lite nytt till garderoben och provade en hel massa plagg men då inget föll henne i smaken så köpte hon lite saker till hemmet istället.. =)

 

Själv har jag då fyndat detta dessa dagar:

 

 

 

En superfin keramikburk (EH).

 

     

 

Ett gäng böcker, den om guldgrävning köpte jag till maken.. (RK & EH)

 

 

 

 

 

En ursöt läder "ask" (RK)

 

 

 

Ett par linjaler i trä som jag hoppas skall hålla längre än dom i plast som minstingen "leker" sönder (RK), kylklabbar och lite roliga tyger (EH).

 

155kr för rubb och stubb, inte allt för blodigt enligt mig. <3

 

Har NI fyndat något på sistone?

Av Suzana - 15 maj 2019 20:29

Igår spenderade jag i stort sett hela halva dagen i grannstaden Bollnäs, då jag ändå skulle på återbruks studiecirkel där på kvällssidan så bestämde jag mig för att åka ner lite tidigare och besöka Röda Korset, kika på en utställning, strosa..ja bara njuta utav livet liksom.. <3

 

Väl i Bollnäs så startade jag inne på Röda Korset där jag hittade lite smått och gott (..kommer i ett senare inlägg vad jag hittade..), och sen tog jag en tripp in på Ica och köpte lite frukt innan jag vandrade ner på stan..

 

Kikade på en liten utställning med urläcker skrotkonst!! En svets skulle inte vara helt fel att äga.. ;)

 

 

         

 

Skulle ni ha vägarna förbi Bollnäs under maj månad så rekomenderar jag att ni slänger ett getöga på denna coola lilla lilla utställning som huserar i ett litet skyltfönster..

 

 

 

Efter att ha utvidgat mina kulturella vyer så tyckte jag att det var läge för en sen lunch så sagt och gjort så letade jag mig till en parkbänk vid Varpens strand, inte direkt något superväder men det var lugnt och skönt i väntan på att min vän Lars skulle dyka upp så jag kunde följa honom på några ärenden innan kvällens studie cirkel.. <3

 

 

 

     

Smootie och chiapudding med nektariner, mums!! =)



Av Suzana - 12 maj 2019 20:30

Som jag utlovade igår så kommer här nu ett loppisfynd inlägg kryddat med lite dumpster diving som grädde på moset..

 

Igår när jag och Lars stod i Långhed på marknad så samkörde dom med bland annat ett bakluckeloppis och en loppisbutik som ligger precis tvärs över gatan från marknadsområdet..och den dag jag kan låta bli att kika in på loppis då ni, då skall jag vara MYCKET sjuk.. =D haha..

 

Ja ja jag fyndade bland annat den större krukan som min halva priset alovera numera bor i (köpt på Ikea i Borlänge för ett par veckor sedan..), bara älskar färgerna på den och den matchande lite mindre krukan som ett skott från kristi törnekrona har fått nytt bo i..

Fick skottet när jag var inne på Remaken utav goa Eva, har aldrig haft denna växt tidigare så jag hoppas verkligen att jag kan hålla den vid liv.. <3

 

 

 

Fyndade även en superfin lykta som numera bor i mitt sovrumsfönster.. <3

 

 

 

..och en superfin gammal ram, en söt fleece jacka till söta barnbarnet, en hel påse med svarta porslinsknoppar..

 

     

..och sist men inte minst en kaxig skylt som nu bor i min hall..

  

 

Allt som allt fick jag betala 100kr för allt detta tillsammans, galet billigt enligt mig i alla fall.. <3 

 

 

 

Och så till grädden på moset då, min lilla soprums turne! 

Jag har ju bestämt mig för att promenera en massa så ofta och så mycket som min kropp tillåter och idag så kunde jag då inte låta bli att kika in i div soprum efter vägen och kom ut med lite utav varje utav "bra att ha" grejor..

 

     

 

Textiler som låg i en ren säck med andra textiler, en liten rosa väska, en kruka, ett senapsglas, tidningar, mm..

Allt räddat från att spä på sopberget <3

 

Har ni fyndat något i helgen?



Av Suzana - 12 maj 2019 10:41

Igår stod då jag och min vän Lars på marknad i Långhed och trots att vi fick oss en rejäl regnskur mitt under marknadsdagen så var den lyckad på alla de vis..

 

 

 

Vi sålde ju en massa ätbart och det som går att stoppa i munnen har ju en tendens till att sälja bra..

Lars hade med sig sin goda koost, ostkaka och tunnbröd och jag hade div gofika och matbröd + lite hantverk..

 

     

 

Sålde rubb och stubb av de ätbara och en sak utav de hantverk jag gjort. <3

 

 

 

Och trots att jag inte tidigare hade planerat det så bokade jag bord på ännu en marknad till kommande helg så det är bara till att fortsätta med marknadsstök veckan som kommer blandat med div studiecirkelar, välgörenhetsjobb och annat stök.. <3

 

Då det var div loppis där samtidigt också så blev det självklart lite fyndat men det tänkte jag visa mer om i ett kommande inlägg.. <3

 

<3 Må väl alla goa bloggvänner <3

 


 

 

Av Suzana - 9 maj 2019 21:07

Som jag förutspådde redan igår så skulle den aktiva gårdagen straffa sig idag och sagt och gjort nog blev det så allt..var jobbigt redan innan jag tog en liten morgonpromenad, men efter att jag sedan blev tvungen att gå och möta lilltrollet efter skolan så var det totalt kört..ryggen eller ja hela kroppen skriker av smärta och då jag har marknadsstök att stå i inför Långhedsmarknaden i helgen så är det ju mindre kul..

 

Som den vrångskalle jag är så har jag ju naturligtvis gjort för mycket idag ändå, så nu blir det att trycka i sig smärtlindring och inta viloläge är jag rädd..tänkte bara slänga iväg ett litet blogginlägg innan..

 

Som sagt har jag gjort en del marknadsstök och då jag tänkt sälja kakfat laddade med kakor och inslagen i cellofan så har jag bland annat bakat ett gäng småkaker idag..

 

Dom gluten och laktosfria blev bara pannkaka..

 

 

 ..så dom får hönorna mumsa i sig..

 

Men chokladkakorna, kolasnittarna och chokladtopparna blev i alla fall bra..

 

     

 

 

..så får känna mig nöjd.. <3

 

<3 Kram och sköt om er så länge!! <3

 


 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards