Alla inlägg den 1 november 2016

Av Suzana - 1 november 2016 16:48

Trots nu djävulsk värk i kroppen känner mig ändå nöjd med dagens insatts i trädgården...kyla och fukt är ju som bekant ingen bra kombo för mig...men brinner man för något så får det vara värt det...

 

Fick därför självklart inte klart allt jag ville idag men har kommit en god bit på vägen i alla fall...

 

 

 

Alla nya odlingsbäddar ser ut så här för tillfället, skall försöka få dit en massa löv och mer ensilage under morgondagen...

 

Fick hämta en maaassssa löv hemma hos en väninna med familj idag...

 

 

...så det kommer bli godis i mina odlingsbäddar!! =)

 

<3 Tack än en gång rara A med familj! <3

 

Resten utav odlingsbäddarna har blivit nerklippt, klippet får ligga kvar och imorgon kompletterar jag med löv och ensilage i även dom...allt för att näringen skall gå tillbaka till jorden... Har städat ur de sista krukorna i växthuset och tömt i bäddarna...

...mm...

 

       

 

Har även tagit in en tomatstickling som jag skall testa att övervintra...

 

 

...bara att hålla tummarna att den överlever!

 

Nu har jag en äppelpaj ugn som jag skall bjuda på under kvällens återbruks och pyssel cafe.

GOTT!! 

Av Suzana - 1 november 2016 10:51

Nej nu så får jag skärpa till mig och få tummen ur...brr...har samlat lust och energi hela morgonen för att komma ut i trädgården och invintra de sista odlingslådor, men det går mer än lovligt trögt måste jag erkänna...

 

Men ensilage, löv och gammal jord från krukor, mm kommer ju inte i bäddarna själv så jag får väl lov att pylsa på mig en massa kläder och ge mig ut...

 

   

 

Har första snön kommit hos er med?

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards