Direktlänk till inlägg 19 juni 2015

Trakassering, energitjuvar, loppisfynd, saftkok...

Av Suzana - 19 juni 2015 00:11

Senaste dagarna har jag mått och mår skit, en person (nämner inga namn...) har helt plötsligt börjat trakassera mig inne på fb...helt oprovocerat...fattar inte varför en del måste spy galla över andra för att själv hävda sig...antar att hen har dåligt självförtroende och tror sig behöva förstöra mellan mig och en utav mina vänner för att kunna ha en fungerande relation med denne...sjukt...jag har gråtit, varit arg...bitit ihop och inte försökt sänka mig till hen´s botten nivå...


Men nu får det vara nog...energitjuvar skall man inte ge det dom vill ha!! =(


Nej, nu till något roligare...


Har tagit en liten tur till erikshjälpen i onsdags och fyndade även denna gång lite smått och gott...

Bla en söt vattenkanna och ett par fina vinglas som jag planerar att använda som vardags vattenglas (alla behöver vi lite guldkant på vardagen eller hur..?)...


 


...en låda för en guld tia med olika garner i fick också följa med hem...väl hemma när jag öppnade lådan så hittade jag även en liten bonus, en söt liten fällkniv...


   


...och så blev det lite tillskott i min pez samling, bara älskar dessa små "figurer"...


 


Har ni gjort några roliga fynd på sistone?


Jobbar även vidare med att göra plats i frysen för årets kommande skörd så det har blivit både saftkok och pajbak...


 


...rabarber och krusbär är en oslagbar kombo i saft!

MUMS!!


Nej nu natta kudden och försöka tänka bara positiva tankar...

<3 Sköt om er go´vänner <3 

 
 
Lena

Lena

19 juni 2015 07:49

Ta bort såna vänner från Fb inget att ha.
Rabarber & jordgubbar är supergod kombo på saft oxå. :)

http://lenahaga.blogg.se

 
klockarbarn

klockarbarn

19 juni 2015 09:57

Oj vad flitig du har varit. Jag ska nog ta efter att använda fina glas till vardags. Jag kraschar rätt mycket glas eftersom mina händer överraskar mig med att tappa grejer rätt ofta.

http://www.klockarbarn.blogspot.com

 
Lena

Lena

19 juni 2015 10:59

Fina fynd du gjort!
Ja, nu börjar skördetiden för alla godsaker, som förgyller den långa vintern!
Ha en skön helg och skit i dumma människor ;-)
Kram Lena

http://lenashagtorp.blogspot.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

23 juni 2015 14:46

Ja, bort med energitjuvar!!! Helst en gång för alla!!
Dyker det sedan upp nya så har man förhoppningsvis erfarenheten och gör sig av med dem tidigare!

Härligt fyndat!
Själv försöker jag mest koncentrera mig på att rensa ut... Behövs några vändor till innan jag vågar visa mig på ett loppis igen... ;)

Åh, rabarber/krusbär. Har jag aldrig smakat. Låter spännande!!
Själv mumsar jag rabarbermarmelad och rabarber/röda vinbär.
Funderar även på att koka ytterligare en omgång saft, eftersom den tidigare tagit slut. Och någon flaska vore gott att ha i kylen!
Drack förresten rabarberlikör på midsommarafton :) Mums!

Och nu är jag ägare till fyra hönor!
Hoppas de klarar sig undan rovdjuren nu då!
Fick hit dem i går kväll och idag har jag studerat dem i tid och otid :) tur man har semester!!
Plockat in mina första tre ägg, fast det är bara en bonus, då jag tog hit dem för att bekämpa sniglarna. Har redan blivit av med ett gäng av de där slemmiga...! Grannarna hurrar i kör! :)

Ha det fiiiint, så ses vi om 1,5 vecka!! <3
Har nämligen bokat sovplats i Ludvika för en långhelg då.
Inte bokat biljetter å så men det ordnar sig!

Höres!
Kram!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

 
Katarina

Katarina

26 juni 2015 23:31

Det är så mycket i ditt inlägg så det känns svårt att skriva något. Fördjävligt med trakasserier. Kul med loppisrunda. Saften ser god ut. Och när det gäller din omröstning så tycker jag att allt låter intressant att läsa om, ungefär som du har haft det hittills. Eller så låter du bloggen få lite sommarlov och gör sånt som du har lust med. Hos mig är det också lite sommarlov, återkommande utmaningar är det som håller mig igång just nu. Jag höll ju i att visa upp något kreativt på måndagar efter att "I mina händer" och sedan "Återbruksutmaningen" men just nu blir det få saker som går att visa upp, desto mer berättelser skrivna vilket också är härligt. Men jag har gjort en sak, med en bit till av Mystery Boxen, själva den gröna boxen kom nämligen till användning när jag gjorde en anslagstavla till mina berättelseridéer. Och så har jag ju en massa fina band kvar som jag rätt som det är pyntar något med. Blir lika glad varje gång, julafton liksom :-) Så tack igen för allt häftigt som du skickade till mig.

http://lekfulltmedkatarina.blogspot.se

 
perolsfolket

perolsfolket

2 september 2015 13:55

Blev väldigt nyfiken på receptet till rabarber/krusbärssaften. Vi har fortfarande inte kommit på något vi tycker är gott att göra av krusbären nämligen. Kan du tänka dig att bjuda på receptet?

http://perolsbloggen.wordpress.com

 
klockarbarn

klockarbarn

4 oktober 2015 10:24

Hoppas att vuxna slutar att trakassera dig! Skäms på de som gör så!
Jag skriver samma som Perolsfolket här ovan. Rabarber och krusbär var en ny kombo för mig. Jag får liksom 4 bär på min buske men rabarberna har äntligen börjat leverera. Hoppas nu att busken gör det också. Måste man kanske ha två buskar?

http://www.klockarbarn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards