Alla inlägg under juli 2014

Av Suzana - 3 juli 2014 15:51

Idag är det hela 4år sedan som jag och maken sa ja till varandra här ute i vår charmigt vildvuxna trädgård..4år sedan vi blev man och hustru.. <3


Tiden rusar..


 


<3 Älskar dig hjärtat mitt <3

Av Suzana - 2 juli 2014 21:58

Idag har det varit full rulle hela dagen..kanonfint väder och när jag slog upp mina blå i morse så hade jag fått ett sms att "mina" efterlängtade bin var på väg..så snabbt upp, slänga på sig kläder och möta upp John som kommer hjälpa mig att ta hand om dom..


Förutom hemmastök så har det blivit en del spring hit och dit..ett par svängar till loppiset och släppa in säljare för lämning och hämtning..hjälpa till med ditten och datten..handla mat i ett par omgångar (tji att komma ihåg allt första gången.. ;) ..)..mm..finns risk att jag somnar ovaggad ikväll.. =)


Surrar fint i trädgården nu och jag hoppas att dom skall göra ett bra jobb med pollineringen och honungsproduktion.. <3


 


Just nu är det "bara" 10-15 tusen bin så kupan behöver inte vara större ännu..


Trädgården reagerar direkt nu när värmen äntligen är tillbaka..


   

..mina fina pionerna blommar för fullt..


Gråärten växer så det knakar..


   


..bondbönor, morötter, spenat, kålrötter, mfl kikar upp dom med..



 


Och i växthuset växer det också för fullt..



 


<3 Vackra Mira följer mig hack i häl vart jag än går <3



 


Och ikväll har jag hunnit koka 6 liter blandsaft (rabarber årets och körsbär och krusbär från förra årets skörd)..


 

..sååå mycket godare än köpesaft!! <3


<3 Mmmm mums!! <3

Av Suzana - 1 juli 2014 23:08

Idag fick vi finfrämmande inne på tomten igen..men innan jag hann ut med kameran så hade den lilla busen redan hunnit ila in på grannens tomt..


 


Ibland går det undan.. ;)



 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards