Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Minnen och tandläkarbesök..

Av Suzana - 24 april 2013 18:48

Idag kom min kära mor och bonuspappa hit med ett mindre berg med svarta säckar full med kläder, skor och lite annat efter min älskade morfar som ni mina trogna bloggläsare vet gick bort för en tid sedan..

 

Näst äldsta sonen la bla. beslag på inte mindre än tre kostymer, en bunt tröjor, ett par jackor, mm.. Älsklingen haffade ett par gummistövlar och raggsockar innan han reste bort ett dygn (..han får titta efter något mer när han kommer hem imorgon kväll..)..mm..

 

Jag hittade också lite smått och gott, bla några gamla skjortor, slipsar, mm som skall få nytt liv och så dessa i mina ögon ursnygga skor som passade mig perfekt.. <3

 

 

 

Har även varit till tandläkaren idag..tanden var så inflammerad så inte ens en dubbeldos av två olika bedövningar tog..så det var bara till att härda ut..aj f-n på ren svenska..

Så nu är tanden "provisoriskt" lagad till inflammationen lägger sig och man kan avgöra vad nästa steg kan bli..idag kostade kalaset mig "bara" 560kr men steg två kommer att kosta någonstans mellan 1400-4000kr..suck..om man ändå kunde bli lite rik.. =/

 
 
Lena

Lena

24 april 2013 19:34

Tandläkarbesök är inte roligt. Gör ont både i munnen och plånboken.....
Så bra att kunna ta tillvara kläder och samtidigt minnas.
Ha det bra!
Kram Lena

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

24 april 2013 19:37

Rik ja. det vore bra just nu...

http://friskapande.blogspot.se

 
Tyg och otyg

Tyg och otyg

24 april 2013 20:23

Ja, det finns väl knappast någon tråkigare utgift än tandläkaren? Skulle vara att reparera bilen då typ.
Men finns det inte någon typ av högkostnadsskydd på tandvård också numera? Har själv inte varit hos tandläkaren på länge, men jag har för mig att jag läst om det i tidningen.

http://tygochotyg.blogspot.com

 
Linda

Linda

24 april 2013 21:45

Tandläkarbesök och bilreparationer är de två absolut tråkigaste utgifterna, antagligen för att de alltid kommer olämpligt. =(

http://www.mirell-mirell.blogspot.se

 
Lena

Lena

24 april 2013 23:20

FY för tandläkaren...
Men kul med massa kläder och skor :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

Metronyx

25 april 2013 07:16

Skorna - coolt. Tandläkarkostnader - ocoolt!

Suzana

25 april 2013 10:18

Nej det är hutlöst dyrt att behöva gå till tandläkaren tyvärr..suck.. =(
Mmm blev tokkär i morfars gamla skor..satte saxen i en bunt av hans gamla skjortor igår också..lapptäcksprojekt på G. =)

 
Ingen bild

Åsa.Li

25 april 2013 08:03

Tok snygga skor och va bra att kläderna kom till användning;-)

Suzana

25 april 2013 10:19

Absolut! Satte saxen i en bunt utav morfars gamla skjortor igår..lapptäcks projekt på G. =)

 
Anita

Anita

25 april 2013 09:18

Tandis är inge trevlig, varken besöket eller räkningen. Du får väl glädja dig åt att kunna besöka honom i riktigt snygga skor.

Ha en trevlig dag

http://anitafixar.blogg.se

 
Sirpa

Sirpa

25 april 2013 16:13

Hej! Beklagar din morfars bortgång! Snygga skor! Jag tycker gamla, äldre kläder är många gånger snyggare än nuförtiden!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

 
Lycke

Lycke

26 april 2013 09:17

tandläkarbesök rånar en verkligen som det känns. men vilken rikedom i de fina sakerna från älskad morfar. skorna var verkligen jättefina. tycker om och skickar kramar i en hög..

~Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.se

 
Ingen bild

Metronyx

26 april 2013 17:41

Älskar lapptäcksideén :) Men du - tanden, kan du inte dra ut eländet istället för det blir nog billigare? Eller sitter den dumt till?

Suzana

26 april 2013 20:46

1400kr dra ut, 1600kr laga och 4000kr rotfyllning..ungefär som att välja mellan pest och kolera.. :( Suck!
Mmm tänkte att ett lapptäcke är ju ett gammalt klassiskt sätt att spara minnen..

 
Ingen bild

Pelle

8 maj 2013 19:54

Hej!
Fin och välskriven blogg du har.
Usch det där med tandläkaren och tanden lät inte kul.
Vilket alternativ blev det sen ttdragning eller rotfyllning?

Trevlig "helg".
/Pelle

Suzana

8 maj 2013 20:45

Tack! Än så länge inget utav alternativen..vi skulle avvakta en månad med den "tillfälliga" fyllningen för att få bukt med inflammationen innan vi bestämmer hur vi skall gå till väga.

Önskar dig detsamma! =)

 
Ingen bild

Pelle

8 maj 2013 21:27

Så lite så.
Okej, och den tillfälliga lagningen fungerar bra och du har sluppit smärta och liknade?
Har du haft oturen att du behövt rotfylla någon tand tidigare?

Tackar.

Suzana

9 maj 2013 10:24

Jodå smärtan har lagt sig *ta i trä..*

Ja det har jag tyvärr..en mindre angenäm upplevelse. =(

 
Ingen bild

Pelle

9 maj 2013 13:25

Vilken tur och vi hoppas att den fortsätter hålla sig lugn.
Hoppas du bara gjort det en gång tidigare.

Det var mindre angenämt för plånboken och det var smärtsamt eller?

Hoppas du har väldigt lite lagningar/fyllningar i övrigt i din mun?

Trevlig dag.

Suzana

9 maj 2013 15:19

Lite förbryllad av detta intresse utav mina tänder, är du tandläkare eller? =)

Önskar även dig en trevlig dag!

 
Ingen bild

Pelle

9 maj 2013 15:41

Nepp det är jag inte.
Blev lite förskräck när du skrev om rotfyllning, är det verkligen så hemskt?

Ber om ursäkt för min nyfikenhet/frågvishet.

Trevlig fortsättning

Suzana

9 maj 2013 15:45

Ingen fara..fråga på du..nyfiken jag också.. =)

Om bedövningen tar och man inte har så många rötter på tanden så är det lugnt..bara hemskt när bedövningen inte tar och man måste rensa kanske 4-6 rötter innan man fyller igen.. =)

 
Ingen bild

Pelle

9 maj 2013 22:29

Vilken tur att det inte gjorde något.

Usch det där gjorde inte någon lugnare precis. ;-)
För det blir väll en hel del borrande?

Hoppas du sluppit få sånt där omtalat amalgam i dina tänder?

Suzana

9 maj 2013 22:59

Jodå nog borras det en del..amalgam har man en del i gamla lagningar. =)

 
Ingen bild

Pelle

10 maj 2013 08:01

Sen tar det rätt lång tid att rotfylla så du fick ligga länge och gapa?
Men krona har du sluppit på den rotfyllda tanden?
Men du har aldrig upplevt problem med amalgamet i dina tänder eller?

Suzana

10 maj 2013 09:14

Ja det tar sin lilla tid att rotfylla. Än så länge har jag inte haft några problem med amalgamet.. *ta i trä..* =)

 
Ingen bild

Pelle

10 maj 2013 15:01

Men sitter tanden långt in så alternativet att dra ut den finns för rotfyllning är väll inte precis billigt och garantier för att det blir bra finns väll inte heller?

Du störs inte av att dina tandrader väll är ganska svart/silvriga?

Trevlig helg.

Suzana

10 maj 2013 20:20

Det funkar att dra ut den..men har inte bestämt mig än.
Det är bara dom bakre tänderna som är lagad så det syns inte om jag inte gapar så det stör mig inte.=)

Detsamma.

 
Ingen bild

Pelle

17 maj 2013 23:29

Är det i över eller underkäken den sitter?
Hoppas tanden har fortsatt hålla sig lugn?

Okej, förstår det. Amalgamet har suttit där sedan tonåren eller? Hoppas du inte har allt för mycket lagat varken med amalgam eller plast...

Trevlig helg.

Suzana

18 maj 2013 22:40

Underkäken och än så länge håller den sig i skinnet.. :)

Nejdå inte så mycket lagat.

Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards