Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Julklappstips!

Av Suzana - 23 september 2012 18:45

Ja jag vet att det finns dom som tycker jag är knäpp..men jag börjar faktiskt alltid fundera på julklappsinköp redan i januari..blir ju billigast så och med vår ansträngda ekonomi så är det enda sättet för att kunna ge alla vi vill klappar.. <3

 

Och nu skulle jag vilja ha lite tips utav er goa bloggvänner på "billiga" / helst handgjorda / helst miljömedvetna / personliga julklappar som passar killar i ålder 5-22år..

 

Ja andra skojiga julklappstips mottages också tacksamt förstås! =)

 

 

 

Nån kanske undrar hur det blev med soffläge för min del..höll på att somna och det tyckte jag var för tidigt om jag skall kunna somna för natten riktigt sen..så det gäller att hålla igång lite..

Så en ugnspannkaka med äpple och kanel i står i ugnen och på spisen puttrar morgondagens frukost : äppelgröt..älskar att man kan göra så himla mycket gott med äpplen.. <3

 

 
 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

23 september 2012 20:34

Jag har börjat med julklappstillverkningen nu... Å jag känner redan att det kommer bli tajt om tid.
Du kan alltid virka mattor, det är bra att ha. Eller korgar.

http://friskapande.blogspot.se

 
Petra

Petra

23 september 2012 21:43

Jag har köpt en begagnad t-shirt med blixten (den där bilen i cars du vet) till syrrans grabb, det var min första julklapp för i år. Annars är det poppis med knäck eller hemmagjord kola till folk som inte orkar göra själva... Blir nog nån bruk med virkad "mössa" på och nåt roligt innehåll till de vuxna i släkten i år :)

http://www.ekotankar.blogg.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

23 september 2012 21:49

Ja, visst är det härligt nu i äppeltider!! Här äts det mest direkt från kvist. Mums!
Trist att du mått så dåligt nu :-( Hoppas det bättrar på sig snarast!!
Julklappar med de önskemålen var kanske inte det lättaste... Tål att tänkas på!
Kanske enkla t-shirts som man målar eller applicerar något passande på ?!
Eller coola huvudbonader...sytt, stickat, virkat...
Ha nu en fin ny vecka! Kraaam!!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

23 september 2012 21:53

Något jag kom på nu är att du kan ju så chilifrön och ge bort små plantor. Mitt första år som chiliodlare slutade i succé, eller det är ju inte slut än... Det vore nåt för den växtintresserade iaf. Jag kan speciellt rekommendera sorten Filius Blue, den ger vackra färger.
Du kan ju också börja odla själv och sedan torka dem/lägga in osv men då får du nog ge bort de nästa jul^^

http://friskapande.blogspot.se

 
lena

lena

23 september 2012 22:02

Vilken julig bild :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

metronyx

24 september 2012 07:38

Lite knäpp,nej men bindgalen vet jag väl att du är ; P Det är smart att börja tänka på klappar i tid om alla gjorde det skulle vi slippa trängas i affärer i december och smitta ner varandra med förkylningar. Sen tänker jag på ditt förra inlägg, ibland skriver du att du inte får mycket gjort. Jo då, det får du ju, du har nog högre krav på dig själv om hur mkt som ska göras jämfört med många andra. Kram!

 
annasara

annasara

24 september 2012 17:53

Jag har en bok som heter Väldigt Virkat där det finns ett mönster på en enkel virkad slips! Svartvit-randig. Den skulle nog passa för en äldre grabb som gillar lite roliga prylar! Har också sett en bild där en hade sytt ett överdrag till sängen, som gjorde att sängen blev en rallybil, med ett litet hål där man kunde sitta och köra liksom. Kanske kan va nåt till en yngre grabb!

SV: Haha, jaaa men du, jag får skämmas nu, men jag förstod ju nästan att du skulle känna igen mig :) Ja jag pratade ju lite med dig. Men nästa gång, då blir det prata av på riktigt ;)

http://loppisfyndat.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa.Li

24 september 2012 21:59

Om killen innehar körkort kan du sätta ihop en nödlåda att ha i bilen om man blir stående. En sådan låda gjorde jag till min bror av en gammal te låda som har olika fack. Den innehöll värmeljus, reflexer, liten ficklampa, reflexväst, gravljus och godis. Det enda jag köpte var reflexvästen. Vill man ha en större låda kan man ju sätta dit ett par varma sockar och en mössa. Om killen har friluftintresse går du ju att göra en liten eld väska att ha med med värmeljus, eldstål, tändstickor och torv

 
Victorias Jul

Victorias Jul

26 september 2012 20:27

Ett förslag jag har till någon yngre är trolldeg in a jar ( blanda alla torra ingredienser i en burk, skriv en lapp med vad som ska tillsättas) sen kan du ju lägga till några pepparkaksformar eller liknande.

http://victoriajul.blogg.se

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

29 september 2012 23:03

Om du har en massa gamla lakan liggandes kan du göra en virkad korg, som omväxling till mattor. Jag har själv gjort en som ska bli julklapp (den dyker upp på bloggen i sinom tid) men du kan ju också sälja på södran.
Svartvinbärsblad och citronmeliss kan man torka och göra te på (jag har inte provat själv men har hört att det ska vara bra).
Om jag kommer på fler tips skriver jag dem gärna till dej ;-)

http://friskapande.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards