Alla inlägg den 23 september 2012

Av Suzana - 23 september 2012 18:45

Ja jag vet att det finns dom som tycker jag är knäpp..men jag börjar faktiskt alltid fundera på julklappsinköp redan i januari..blir ju billigast så och med vår ansträngda ekonomi så är det enda sättet för att kunna ge alla vi vill klappar.. <3

 

Och nu skulle jag vilja ha lite tips utav er goa bloggvänner på "billiga" / helst handgjorda / helst miljömedvetna / personliga julklappar som passar killar i ålder 5-22år..

 

Ja andra skojiga julklappstips mottages också tacksamt förstås! =)

 

 

 

Nån kanske undrar hur det blev med soffläge för min del..höll på att somna och det tyckte jag var för tidigt om jag skall kunna somna för natten riktigt sen..så det gäller att hålla igång lite..

Så en ugnspannkaka med äpple och kanel i står i ugnen och på spisen puttrar morgondagens frukost : äppelgröt..älskar att man kan göra så himla mycket gott med äpplen.. <3

 

Av Suzana - 23 september 2012 18:07

Söndag igen och jag vaknade trött och slut efter ännu en natt med orolig sömn..kroppen värker så det är svårt att sova..sömnbristen leder i sin tur till att jag får huvudvärk och magen pajar ur..osv..suck..

 

Men kämpar på..

Fredag och lördag har jag då suttit på södran..alltid lika trevligt trots att jag fick knapra värktabletter och i mellan åt kände mig svimfärdig av trötthet..

 

Hade bakat en del..testade även en nu variant utav "biscotti"..skärde vanliga kanelbullar i skivor och torkade dom i ugn..gott och enkelt..

 

 

 

..sålde knappt men hann i alla fall få en del gjort..så jag är nöjd i alla fall..

 

" Den som kan vara nöjd med lite

har mycket att vara nöjd åt.."

 

Här hemma har jag inte orkat många knop..sytt lite på en fågelbeställning, varit och plockat hem några kassar äpplen, plockat och donat lite, bläddrat i nån bok och tidning..men mest bara funnits till..

 

Idag är det grått, kallt och blött ute och det påverkar ju inte precis min värk positivt..

Nej nu skall jag krypa upp i soffhörnan och bara finnas till..ont f-n.. =(

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards