Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Fullt upp..

Av Suzana - 10 maj 2012 20:56

Nejdå jag har inte försvunnit ifrån jordens yta..det har bara varit för mycket ett tag nu så bloggen har kommit lite i skymundan..men nu jag tillbaka..redo för lite bloggande och ännu en helg på södran..


Har slängt ihop en dubbelsats vaniljbullar och ett gäng äppelrulltårtor ikväll..det som inte säljer på södran kommer väl till pass på lördag eftermiddag då vi skall fira älsklingens äldsta sons 20-årsdag..jag har hyrt kvarterslokalen åt honom och skall väl slänga ihop en tårta också..hoppas att han blir nöjd..

Hoppas att jag säljer för en slant imorgon..har planerat att köpa en Edsbyns IF kepa i födelsedagspresent till gossen..han är typ EIF´s största support så han kommer nog bli glad.. =)


Nu skall jag krypa upp i soffhörnan och sy lite på ännu en fågel..har börjat sy upp ett litet "lager" igen..tänkte sälja lösa fåglar, fåglar på klädnypa och så skall jag lägga upp ett litet presentlager med fåglar på tråd så det gäller att ligga i.. ;) hihi..


 


Hur har din vecka sett ut? =)

 
 
lena

lena

10 maj 2012 23:56

Vad gott det såg ut med rulltårta...:)

http://lenahaga.blogg.se

 
Sara

Sara

11 maj 2012 10:09

Jag tycker också det ser jättegott ut... väldigt gott... Ser fram emot att se ditt fotografi till halsbandet. Så fint att du syr fåglar :) Kram

http://www.snovitsapple.blogspot.com

 
x

x

11 maj 2012 12:53

Tur det, att du inte försvunnit från jodens yta!
...då hade ju jag skrivit brev till dig i onödan... ;)

Min vecka... jodå, full rulle här med.
Jobbar lite mer nu. Men torsdag och fredag eftermiddagar är jag ledig.
Så igår var vi till bibblan å sen på nyöppnade caféet, där vi intog kvällsmaten. När dottern lagt sig påbörjade jag en liten stickad kofta. Får se hur det löser sig frampå...
Och i eftermiddag åker vi några mil bort och besöker badhuset.
Därefter blir det utemat till kvällsmat.
Imorgon ska dottern iväg på fotbollssammandrag (matcher) och jag jobbar.
Söndag är väl vilodag?? :)
Ha en fin helg vännen!
KRAM!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Malin

Malin

17 maj 2012 17:19

Mmm vad gott det såg ut! Jag som aldrig (nåja..) bakar har med god inspiration ifrån DIG faktiskt bakat både rulltårta och morotskaka (den sistnämnda to die for, säger jag bara, ska faktiskt blogga om det en av dagarna!) nu på kort tid. Jag äter helst inte så mycket själv utan prackar på resten av familjen, annars går det alldeles illa, hihi... ;-) Kram Malin

http://cejasmatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards