Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Rester är gott det med..

Av Suzana - 7 februari 2012 17:35

Igår blev det bräckt kassler med potatis och stuvad spenat här hemma..och idag potatisplättar med kasslertärningar i..när kassan är skral gäller det att minimera svinnet maximalt..har ni förslag på god restmat som ni brukar äta? =)

 

 

 

Mums med hemgjord lingonsylt till.. <3

 
 
Milla

Milla

7 februari 2012 18:05

Jag kastar ytterst sällan mat, sparar på det mesta och gör olika sorters pytt eller makaronigratäng på rester. Det är perfekt, och drygt. kram Milla

http://millaflower.blogspot.com

 
Lena Nordin

Lena Nordin

7 februari 2012 19:50

Jag vet att Coop har kört en kampanj med "billiga veckor" då finns det recept på maträtter som är snälla för plånboken. Min mamma talade väldigt varmt om det. Dessutom gillade hon att matsedeln redan var klar :) kanske är någonting att kolla upp?
Annars är jag förtjust i pajer. Där kan man slänga i det mesta man har över :)

http://lenanordin.blogspot.com

 
Ingen bild

metronyx

8 februari 2012 10:41

Som främst veggoätare (undantag fisk), så vet jag att bönor, linser och ärtor är superbillig mat. Men sen kommer näst hake, man måste får alla i familjen att äta maten...vilket kan vara nog så svårt. Har man ris över så är ju annars stekt ris tillsammans med nedblandade baljväxter, lite grönsaker och ev. ägg ganska god och billig mat. Plus att den är laktosfri ; )

 
Lycke

Lycke

8 februari 2012 11:31

försöker också göra något av det där som blir över efter gårdagen. känns så gott och bra, inte minst för plånboken ja :) jag brukar göra mackaronipudding av spaghetti som blir över...eller att jag lägger i lite nya ingredienser i soppan från igår så den blir som ny, hihi..

kramar en onsdag, Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Annastina

Annastina

8 februari 2012 12:39

Hej!
Jag luffarslöjd är verkligen kul! :)
Vilket lim använder du när du limmar ihop porslin och sånt?
Ser att du har pysslat en hel del! Kul!
Och vad skönt att ni fått sålt en del på loppisen. Lycka till med kommande helgs loppisar!
Själv stretar jag vidare. Jobbar av saker som ligger och skräpar och stör... Det har blivit en hel del saker att avsluta!
Bland annat har jag packat färdigt ditt paket, tror jag. Måste bara väga det, kolla så det inte blivit för tungt. Såsmåningom kommer det nog nå dig med ;)
Ha det nu så gott och sköt om er!!
Kram!

http://stickapyssla.blogspot.com

 
Annefia

Annefia

8 februari 2012 22:09

Restmat är en bra uppfinnig tack och lov. Jag har inga direkta restrecept för det beror ju på vilka rester man har. Men det går ju att göra gratänger och pastasås på det mesta och krossade tomater och lök är en stor (och billig) räddning för att dryga ut resterna. Bäst gillar jag dock hur mamma tar hand om sina rester, hon fryser in dom och tar med som matlådor till mig. :o)

http://blogg.fialand.com

 
Tyg och otyg

Tyg och otyg

8 februari 2012 22:16

Jag gör ju lunchlådor till jobbet av nästan alla mina rester, men potatisplättar eller för den delen vanliga pannkakor - nu när du fått tag på billiga ägg också - måste ju vara bland det billigare man kan åstadkomma i matväg. Andra billiga och goda rätter är linssoppa (lök, vitlök, krossad tomat, röda linser, kryddor och buljong) eller ärtsoppa, eller omelett (går ju också att stoppa i eventuella rester av annat) t ex.

http://tygochotyg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards