Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Suzana - 15 augusti 2011 23:06

Måste ju bara ge er en närmare titt på den gamla ikeakatalogen jag fick med mig hem idag..

 

  

 

..på gamla goda 70-talet sålde ikea tydligen inte bara möbler..utan bla cyklar och takräcke till bilar..

 

 

 

..ljuvliga täcken..åhh vill ha!!..

    

 

..så läckert kök..

 

  

 

 ..och denna lampa med fablernas värld hade gärna fått flytta in i minstingens "drömrum" (kallar det drömrum då det inte verkar bli verklighet på myyyycket länge..)..så mycket nostalgi!! =) <3

 

 

Av Suzana - 15 augusti 2011 22:54

Idag när jag, älsklingen och lilltrollet låg och slappade lite på soffan ringde min goa mormor och berättade att det skulle finnas ett gäng bärlådor stående vid deras gamla hus och att vi fick dom om vi for dit och hämtade..självklart ville vi det då vi har lite problem med vart vi skall förvara alla lingon när dom ligger och eftermognar lite..problemet löst..

 

Sagt och gjort..vi packade in oss i gamla Bettan och hämtade upp mormor innan vi styrde kosan mot Vängsbo..

Där hittade vi hela 7 bärlådor så det var ju superduper kanonbra..sen ville mormor titta runt efter lite saker hon saknade i ladugården..

 

Och till min stora glädje så fick jag med mig lite gamla kläder som kommer få sätta "livet" till och bli till något nytt..


     

 ..en gammal ikea katalog ifrån 1971 (samma år som jag är född)..


 

 ..och en gammal länskarta som mormor hade i skolan..hon har skrivit Lena G i snirklig handstil längst upp.. <3



Jag bara älskar "allt" gammalt och det är så roligt med saker som har tillhört familjen och är fylld av minnen och historia.. <3    

Av Suzana - 15 augusti 2011 22:19

Den här helgen har det knappt varit en lugn stund..full rulle hela tiden..började lördagen med att kliva upp halv 7 på morgonen för att ta en dagstripp ner till Stockholm..vi hade bestämt med gammelmoster N att vi skulle hämta upp div loppisprylar (vad som dolde sig i dessa kassar får ni senare..) som hon ville skänka oss och sen var jag nyfiken på en butik på söder som heter Butik Under..sagt och gjort..vi styrde kosan ner till moster först..

Där fick vi lite i magen innan jag och g.moster N stegade iväg till Lions loppis som jag såg på invägen och  där N är stammis..blev en del fynd för min del..bla..

 

Ett par supersöta små änglar i porslin (5-7cm)..

 

  

 

..en liten charmig väckarklocka (max 12-13cm hög)..

 

   .

 

.ett pärlhalsband och en ljusmancett..

 

 

 

..plus några tygstuvar..

 

 

 

..allt för den nätta summan 70kr..

 

   

 

Därefter tog jag, älsklingen och minstingen tåget in till stan för att leta tag i butiken jag fått upp ögonen för..

 

Inga som helst problem och jag blev inte besviken..lite dyrt dock..dom köpte ett par loppis rådjur utav mig i sommar för 25kr tillsammans och nu sålde dom dessa vidare för 75kr och 95kr..

Man skall bo i storstan om man skall kunna ta betalt, det är uppenbart!  =) hehe..

 

Önskar att vi kunde få råd till ännu en Stockholms weekend snart..då skulle jag helt klart velat bo på söder..fanns så mycket skojiga butiker överallt och lekparker lite här och där..

Vi gjorde pause i en så att gossen fick busa utav sig lite.. =)

 

  

 

Medans vi vuxna fick vila fötterna en stund.. =P

 

 

Väl hos g.moster N igen hämtade vi upp gamla Bettan och styrde kosan hem mot byn igen..

Stannade till lite snabbt på Willys i Bollnäs för att köpa på oss lite kvällsgott och då jag fick upp ögonen för denna sötnos så blev det till att köpa hem lite godis också..

 

 

Sweet as candy..så sant som det är sagt.. =P

 

Söndagen började med en sovmorgon till kl.10 innan vi packade iordning oss för en dag i lingonskogen..

 

 

Efter bara ett par-tre timmar med bärplock, fika och korvgrillning så hade vi plockat ihop en 75liter lingon och fick ge oss för dagen..

 

Nöjd med det så passade jag på att ta några timmar i ateljen..

 

  

 

..resultatet blev..

 

 

 

..ett gäng fåglar på tråd..

 

    

 

..då jag redan hade sytt klart ett gäng fåglar så det var bara montering kvar..

 

Även några armband har fått se dagens ljus..dom går åt som smör i solsken så det gäller att fylla på lite smått då och då.. =)

 

   

Efter allt denna dag och lördagen slocknade jag redan när jag nattade gossen.. =D hihi..

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards