Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Suzana - 17 augusti 2010 15:50

Idag har det inte hänt allt för mycket här hemma..trött och seg i hela kroppen..


Känns verkligen att man har jobbat på i ett ex antal dagar nu..krävs ju en del vila mellan alla projekt egentligen när man lider utav fibromyalgi..men just nu går jag på ren viljestyrka, ilska och besvikelse för drömkåken inte blir vår..

 

  Jag och älsklingen har i alla fall lyckats ta bort rötterna efter ölandtokarna jag massakerade igår (fick dra lös ena med bilen då den satt så hårt..), irisen har friserats och får ta nya tag nästa sommar..lite rensning och krattning..nu behöver jag bara leta fram gräsfröerna också..ligger tryggt i nån kartong i garaget efter vår "sälja hus" städning..suck..

 

  

 

Lite krusbär har jag och minstingen plockat in också..dom hamnade i frysen nu tills nästa saftkok..ingen energi idag (eller strösocker hemma heller för den delen)..

Skall plocka in rabarberna som är kvar också och frysa in till saftkok..gotti gott i vinter..mums! =)

 


Nej nu är klockan redan 16 så jag skall leta tag i något att laga till i matväg..risken är väl överhängande att barnen vill äta ikväll också.. =) hehe..  

 

 

Av Suzana - 17 augusti 2010 15:27

Här kommer foton på fynden jag gjorde i söndags på djurskyddets loppis när jag var där och städade..

 

En utav mina absoluta favoriter är detta stora "labbglas" på 10 liter, tänk er lite blå glassten i botten, en grön växt, vatten och ett par guldfiskar..hur coolt kommer inte det bli?

 

 


Sen hittade jag denna glasburk med glaslock..dom hör egentligen inte ihop från början..men jag tycker då att det ser bra ut så här..


   


Sen har även sötaste lilla grisen flyttat in.. 



..och flugsvampar får man väl ändå aldrig nog utav?.. 

 

 


..ett par kuddar med gröna äpplen kommer att flytta in i kökssoffan.. 


   


..och en annan kudde fick följa med hem för att den är en så underbar färgklick som man blir glad utav..den hittar sin plats såsmåningom.. 

 


..sen fick denna "bra att ha" sak hänga med hem..för jag menar ett gäng kungakronor i papp kanske man kan få nytta utav en vacker dag eller?.. =) hehe.. 



..dessa vackra tennljusstakar kommer antagligen få en date med en burk sprayfärg..


   


Sen hittade jag otroligt nog en rulle med div större bitar tapet..dom är i lite nyare stuk men vad gör väl det..pyssel pyssel säger jag bara.. =) 

 

            

 

..och sist men inte minst fick ett par gardinner i härligt grönt tyg hänga med hem..

 

    

 

..thats it for this time! =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards