Alla inlägg under mars 2010

Av Suzana - 10 mars 2010 19:59

Idag har vi mest tagit det lugnt..känner mig inte riktigt pigg..

Har bara varit ut i några ärenden..bla. en sväng till erikshjälpen.. =)

 

Hittade bla denna läckra kalles kaviar burk som skall få tjänstgöra som blomkruka..

  

 

Sen hittade jag denna lilla skål som jag misstänker är en kockums skapelse..skall kolla upp det lite mer och sen lägga ut den på tradera..


En bonad utav ULLAS hittade jag också..den kommer antagligen också hitta sin väg ut på tradera..  

 

  

 

Betalade 50kr för hela kalaset.. =)

Av Suzana - 9 mars 2010 21:30

Har googla runt efter lite bröllops tårte inspiration och måste säga att det finns då en massa roligt att finna där..här kommer ett axplock utav dom tokroliga tårtor jag hittat.. =) hehe..

 

          

Av Suzana - 9 mars 2010 21:22

Har just suttit och gjort en liten bröllops beställning..bla så har jag beställt en tårtställning..

 

  

Så ni kan ju gissa vilken modell utav tårta vi valt..det får bli en härlig gräddtårta dekorerad med bla. ett gäng ätbara socker rosor..


Kunde inte låna bilder från sidan (kakburken.se) jag handlade ifrån så dessa är från google..men jag har i alla fall beställt hem ett gäng röda rosor och dubbelt så många röda rosenknoppar..


Sen får jag fixa med blad och övrigt senare..  =)


Av Suzana - 9 mars 2010 14:42

Jag och älsklingen har tittat runt på olika vigselringar..finns ju sååå många fina..har fått visa och gett förslag på vad jag gillar och så kommer älsklingen att köpa någon i smyg sedan.. =) <3

 

Här är två förslag på några ringar jag gillar i alla fall.. <3

    

Av Suzana - 9 mars 2010 13:08

Äntligen har jag då kommit iväg och köpt väggfärg till köket..blev en turkos färg..snäppet ljusare än "mentol" som finns på färgprovet här nedan.. Tror det kommer bli snyggt! =)

Tog med ett par extra prover på ett par färger jag bara älskar..vildros och sockervadd.. Tror jag skall måla min kökssoffa i sockervadd..hmm..skall tänka på saken.. =)


Färgproverna blev mycket ljusare på fotot, det är verkligen mer GO i färgerna in real life om man säger så.. =)  

Av Suzana - 9 mars 2010 09:42

Här kommer lite bilder på gårdagens "loppis" fynd..hann in en sväng på röda korset när vi ändå var ner till Bollnäs..

 

Hittade bla dessa sköna tyger för 35kr..

Det gula är en stor duk i kraftigt tyg och det blå är 2 lite mindre bitar..jag tokig i tyg..nähä! =) hehe..  

 

Hittade även ännu en kaffekopp till bröllopet 5kr..

 


Och en bowlingkägla till älsklingens äldsta sons samling..5kr..

   


Och ännu en söt kakelplatta till min samling som jag inte riktigt ännu vet vad den skall vara till för nytta..5kr..  =)

Av Suzana - 8 mars 2010 19:47

Igår överraskade min älskling mig med en vacker rosenbukett och en påse utav mitt favoritgodis Polly..vi har haft ett gräl..

 

Men han är i alla fall förlåten och vill göra allt för att bygga upp mitt förtroende för honom igen..

 

Så nu planerar vi bröllop för fullt och försöker se ljust på framtiden.. =)

 

Så idag har vi varit till Bollnäs igen..köpt älsklingens skor till bröllopet, mm..ätit på kina och bara funnits till för varandra..

 

Älskar dig så mycket hjärtat mitt! <3

 

        

Av Suzana - 8 mars 2010 16:32

Idag när jag tittade i postlådan så hittade jag ett litet paket med söta saker från goa Lycke..sååå himla kul att få små överraskningar då och då..tusen tack söta rara gumman! =)

 

Nu får vi bara hoppas att dessa små "mirakelpiller" funkar och att jag får en ännu mer grönskande trädgård i sommar.. =) hihi..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards