Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Suzana - 6 augusti 2009 22:43

Idag har jag haft en riktig stressdag.. Efter att ha pratat med div rörmockare så kom vi fram till att gjutjärns röret inte kunde kapas trots allt, så då var nästa alternativ att köpa ännu en ny toalett för 3-4 tusen..suck..


Men då slog det mig..badrummet upp renoverades ju på 80-talet och med det så tillkom plaströr istället för dom i gjutjärn som finns nere i lilla toaletten..jippi..hem och testa och vips hade den nyinköpta toaletten kommit på plats där uppe (..jaja så lätt gick det väl inte, men vi fick den att passa där i alla fall..) och den gamla men väl fungerande toalettstolen har nu äntligen efter en massa jobb (..fick kapa toalettens porslinsrör med en 5cm, inget lätt jobb..testade mig fram men funkade bäst med vinkelslipen även om det var ett djävulskt jobb och jag lyckades få en brännloppa i ögat och bränna mig lite här och där men nu är det gjort..) kommit på plats nere i lilla toaletten.. Sååå skönt!!

Och inte nog med det, tanken på att vi slapp lägga ut en massa tusenlappar i onödan känns kanon! =)


I övrigt har jag bla. hunnit baka lite gott till näst äldsta grabbens 15-års kalas imorgon.. Kokostosca och chokladrutor..mums!! =)

Imorgon skall det bli bullar, chokladbollar och tårta oxå innan gästerna kommer kl.18..ja och en del städning då.. =) hihi..


Ännu en stressdag imorgon verkar det som..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards